جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: طرح جامع و تفصیلی برخی شهرهای این استان با نیازهای توسعه ای این شهرها همخوانی ندارد.به گزارش فکرشهر، شاهپور رستمی در نشست مجمع مشورتی شورای اسلامی شهرهای استان بوشهر افزود: این مشکل درمورد شهرهای سیراف، خارک، عسلویه و کنگان بیشتر است که باید طرح جامع و تفصیلی شهرهای یادشده به صورت ویژه دیده شود تا ساختار شهری به گونه ای باشد که برای مردم و مسایل توسعه ای مشکل آفرین نشود.وی اضافه کرد: امسال درقالب بودجه مصوب، ارزش افزوده و آلاینده ها دو هزارو920 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری های استان بوشهر اختصاص یافته است.
کد خبر: ۳۴۲۳
پنجشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰

فکرشهر: معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: طرح جامع و تفصیلی برخی شهرهای این استان با نیازهای توسعه ای این شهرها همخوانی ندارد.

به گزارش فکرشهر، شاهپور رستمی در نشست مجمع مشورتی شورای اسلامی شهرهای استان بوشهر افزود: این مشکل درمورد شهرهای سیراف، خارک، عسلویه و کنگان بیشتر است که باید طرح جامع و تفصیلی شهرهای یادشده به صورت ویژه دیده شود تا ساختار شهری به گونه ای باشد که برای مردم و مسایل توسعه ای مشکل آفرین نشود.

وی اضافه کرد: امسال درقالب بودجه مصوب، ارزش افزوده و آلاینده ها دو هزارو920 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری های استان بوشهر اختصاص یافته است.

رستمی اضافه کرد: از این رقم یکهزار و 880 میلیارد ریال مربوط به بودجه مصوب شهرداری ها توسط شوراهای اسلامی است و مابقی نیز در قالب ارزش افزوده و آلاینده تخصیص یافته است.

وی گفت: شوراهای اسلامی برای درآمد زایی پایدار شهرداری ها، طرح و نظر دهند و مدیریت ارشد استان بوشهر نیز دراین ارتباط زمینه لارم را فراهم خواهد کرد.

رستمی اضافه کرد: اگر شهرداری ها درآمدزایی پایدار داشته باشند به جای ورود به مسایل حاشیه ای به برنامه های توسعه ای شهرها خواهند پرداخت.

معاون امورعمرانی استانداری بوشهرگفت: حجیم بودن بدنه دستگاه های اجرایی درکشور ما مطابق با هیچ جای دنیا نیست طوری که درکشور دو میلیون و200 هزار نفر کارکنان شاغل دولتی وجود دارد درحالی که در ژاپن این شمار 310 هزار نفر است.

وی افزود: برون سپاری امور و واگذاری کارها به تشکل های مردم نهاد اقدامی مطلوب برای سبک سازی بدنه اجرایی است که شوراهای اسلامی نیز ازظرفیت بالایی در این زمینه برخوردار هستند.

رستمی یادآورشد: 117 هزار نفر دریکهزارو 200 شهر و 35هزار روستا درکشورعضو شورای اسلامی هستند که سهم استان بوشهر یکهزارو 422 نفر عضو شورا در 37 شهر و 378 روستا است.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی باید به خود باوری برسند و دولت نیز کارها را مطابق با قانون به این نهاد برآمده از مردم واگذار کند.

معاون استانداری بوشهر اظهارکرد: هم اینک راه آهن، آزاد راه، منطقه آزاد و بهره گیری از قابلیت های توسعه ای از سیاست های مدیریت ارشد این استان است که شوراهای اسلامی نیز در این زمینه همراهی کنند.

رستمی گفت: با توجه به این که برخی افراد سودجو به اراضی دولتی در محدوده شهرها و خارج از آن تعرض می کنند شوراهای اسلامی برای جلوگیری از تبعات اقدام این افراد بر مدیریت شهری کمک کنند تا این افراد ناکام شوند.

وی با اشاره به این که شوراهای اسلامی به عنوان یک نهاد مدنی باید تصمیم ساز باشند افزود: زمانی این مهم محقق می شود که اعضای شوراها با مقررات و حدود اختیارات حوزه عملکردی شوراها آشنایی داشته باشند.

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر اضافه کرد: این استان ظرفیت و قابلیت های توسعه ای بالایی دارد که در هیچ جای کشور با حجم و تنوع موجود در استان بوشهر را ندارد اما تاکنون از این ظرفیت ها بدرستی استفاده نشده است.

رستمی گفت: اعضای شوراهای اسلامی باید با افق و دید بلند در قالب همدلی و وحدت با برنامه محوری به شکوفایی و توسعه پایدار استان بوشهر کمک کنند. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر