جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۶۳۱
سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی روزهای آینده خلیج‌فارس به تناوب مواج و متلاطم است و نسبت به ترددهای دریایی به‌ویژه با شناورهای کوچک هشدار داده می‌شود.

خلیج فارس دریا مواج متلاطم هواشناسی

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، نادر شفیع‌خدایی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم وزش جریانات شمالی طی امروز و فردا به‌ویژه در ساعاتی از ظهر تا شب است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود طی این مدت خلیج‌فارس به تناوب مواج و متلاطم باشد و همچنین به دلیل وزش باد وقوع پدیده گردوخاک در برخی نقاط دور از انتظار نخواهد بود.

شفیع‌خدایی با اشاره به اینکه وزش باد شدید شمال غربی بر روی دریا به تناوب تا روز یکشنبه آینده ادامه دارد، افزود: با توجه به تشدید سرعت وزش باد شمال غربی در روزهای آینده نسبت به افزایش ارتفاع موج دریا و تداوم تلاطم دریا هشدار داده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود طی سه روز آینده به‌ویژه روز جمعه سرعت وزش باد بر روی دریا در برخی ساعات به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲ متر افزایش یابد.

وی بیان کرد: بر همین اساس توصیه می شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضروری به‌ویژه تردد شناورهای کوچک و صیادی خودداری شود.

شفیع‌خدایی افزود: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و جهت باد شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۶تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از فردا صبح ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی گفت: فردا زمان مد اول دریا ساعت پنج و ۳۹ دقیقه بامداد، جزر اول دریا ۱۲ و ۴۲ دقیقه، مد دوم دریا ساعت ۱۸ و ۱۱ دقیقه و جزر دوم ساعت ۲۳ و ۲۸دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر