چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۷۴۷
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۱

فکرشهر: امام جمعه آبدان بر لزوم حفظ وحدت امت اسلامی تاکید کرد و گفت: دشمنان اسلام در حال نابودی هستند.

محمد حمیدی نژاد

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه آبدان اظهار داشت: با همت و تلاشی که در ماه رمضان داشته‌ایم خداوند گوهر تقوا را به ما عنایت فرماید و بتوانیم آن را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: در روایات معصومین برادری بین مسلمانان به عنوان موضوع مهمی مطرح شده است، بدون ترسیم مرزی و یا نژادی. اینکه برخی دشمنان می گویند ما به فلان کشور چه کار داریم با قران مطابق نیست. اگر مسلمان هستیم باید از مظلوم دفاع کنیم، به هر طریقی، چه کمک مالی و چه کمک جانی باید دریغ نکنیم.

حمیدی نژاد ادامه داد: اگر مسلمانی در گوشه‌ای از جهان کمک بخواهد و دیگران به او کمک نکنند آنها مسلمان نیستند. مسلمانان همه بر همدیگر حق دارند و هر مسلمان فقیری در اموال مسلمان پولدار حق دارد و هر مسلمان گرسنه ای بر مسلمان سیری حق دارد. این موضوع در بین مسلمانان کم رنگ شده است. باید همه کمک کنند تا مسلمانان از مشکلات آزاد شوند. برخی بگویند حضور در راهپیمایی برای دفاع از فلسطین چه وجه شرعی دارد در سوره توبه آیه ۱۲۰ وظیفه مسلمین را بیان می کند و می فرماید که اگر کسی قدمی بر دارد که موجب خشم دشمن شود عملی صالح انجام داده است. قدم های امروز شما مبارک است و عبادت امروز شما اجر عظیمی دارد

امام جمعه آبدان افزود: ۱۶ خرداد سال ۵۸ امام راحل دستور دادند که همه مسلمانان جمعه آخر ماه رمضان را برای دفاع از مردم فلسطین اختصاص دهند. رژیم غاصب اسراییل جنایت بی‌شماری در حق مردم مظلوم فلسطین انجام داده و مورد حمایت استکبار جهانی بوده است. استکبار جهانی توانسته با نفوذ در کشورهای اسلامی به نفع اسراییل کمک بگیرد. عربستان به جای کمک به برادران مسلمان به اسرائیل کمک می‌کند. وظیفه ما سنگین است و اینکه کمک به مظلومان کنیم برای فروپاشی اسراییل، که بسیار نزدیک است. این حرف رهبر ما و مسلمین تنها نیست، تحلیل گران غربی نیز این را پیش بینی کرده اند.

حمیدی‌نژاد با اشاره به صحبت های رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید دانشگاه بیان کرد: روز قدس صرفا دفاع از مظلوم نیست، مبارزه با نظام استکباری است. چیزی که اسراییل دنبال آن است سلطه بر همه مسلمین  و کل دنیاست است و این آرزو را به گور خواهند برد.

وی افزود: به فرموده رهبری، این انقلاب و نظام ما دشمنی های سخت مواجه بوده و این هارت و هورت ها توجه نکنید. وقتی این انقلاب نهال تازه‌ای بود هیچ غلطی نتوانستند بکنند، امروز که یک درخت تنومند است. کی بوده که نخواسته اید، همیشه سرتان به سنگ خورده و دماغتان به خاک مالیده شده است، این شخصی که تازه به ریاست رسیده مانند یک چاقو کش تازه کار است. وقتی به دهانشان خورد خواهند فهمید که حساب و کتاب چیست. اینها خواسته‌اند به ملت ایران سیلی بزنند اما ملت به آنها سیلی زده است. بعد این هم همین طور است. همه بدانند، هم دشمنان، هم دوستان با اخلاص و دوستانی که گاهی دلشان می‌لرزد بدانند که جمهوری اسلامی محکم ایستاده، آنها نمی‌توانند به ما سیلی بزنند بلکه ما به آنها سیلی خواهیم زد.

امام جمعه ابدان اضافه کرد: یکی از سیلی‌های انقلاب به دشمن این بود که سپاه پاسداران با شلیک شش فروند موشک به محل تجمع داعش در دیروالزور سوریه تو دهنی محکمی به دشمن زده شد که بدانند اگر در ایران بخواهند ترقه بازی کنند با موشک جواب خواهیم داد. رهبر انقلاب فرمودند که ما ایستاده‌ایم،‌ و پیش خواهیم رفت و کسی که پیروز خواهد شد قطعا ما هستیم. امام عزیز به پشت گرمی خدا و امام زمان این حرف را می‌زند و به دوستانی که دلشان می‌لرزد می‌گوییم شما دلتان نلرزد، پشت انقلاب امام زمان است، توی دهن دشمن بزنید، باید نیروهای انقلاب، بسیج، سپاه و حزب الله را تقویت کنید. اما برخی مسئولان سپاه را تضعیف می‌کنند و باعث خوشحالی دشمن می‌شود. مردم ایران هوشیار هستند، رهبر انقلاب قسم یاد کرده و تعهد داده که از انقلاب دفاع کند و مردم با خون خود امضا کرده‌اند که از انقلاب دفاع خواهند کرد. اگر کسی حرفی بزند که به اصل انقلاب ضربه بزند هم رهبر و هم مردم به او تو دهنی خواهند زد.

وی با تاکید بر اینکه این روزها که دشمنان اسلام در حال نابودی هستند، گفت: انسجام و وحدت بسیار لازم است و باید یک صدا شنیده شود. اگر مسئولی صدایی غیر از صدای رهبری بلند کند دشمن طمع خواهد کرد. قطعنامه اخیر آمریکا که بزرگترین تحریم علیه ایران و روسیه است، به همین دلیل است. مردم ما در مشکلات اقتصادی علاوه بر دشمن بیرونی، کسانی که در داخل حرفی می‌زنند که دشمن امیدوار می‌شود مقصر می‌داند و اگر بر نگردند آنها را از مسئولیت حذف خواهند کرد.

حمیدی‌نژاد ادامه داد: یکی از دشمنان اسلام آل سعود است که در حال نابودی است. آل سعود در ۵ جنگ گرفتار است، جنگ نفت، جنگ یمن که شکست قطعی آنها رقم خواهد خورد. جنگ نیابتی به‌وسیله داعش و جنگ قدرت که تازه شروع شده است و جنگ اجتماعی که به علت اعدام آیت‌الله شیخ نمر شروع شده است. تحلیل گران نابودی آن سعود را پیش بینی کرده اند.

وی افزود: دلیل اینکه رهبری می فرماید ما پیروزیم این است که ۶ و ۷ تیر در پیش داریم. منافقین در سال ۶۰ همه مسئولین مهم ما از رییس جمهور تا نخست وزیر تا نماینده مجلس و رییس قوه قضاییه را ترور کردند اما خللی به نظام وارد نشد، همه دنیا هم با ما می جنگید و منافقین این ترور ها را انجام دادند، آیا چیزی جز معجزه الهی انقلاب ما را نگه داشته است؟ مهم نیست که دشمن چقدر بزرگ است و دشمن داخلی در چه پستی است، چیزی که یقینا پیش خواهد رفت و به نظام امام زمان متصل خواهد شد، نظام جمهوری اسلامی با همین رهبری فرزانه حضرت آیت الله خامنه ای است. همین عزیزی که منافقین خواستند او را از بین ببرند اما خداوند او را حفظ کرد. چیزی که بسیار مهم است اینکه زیر سایه رهبر مقتدر گوش به فرمان نائب امام زمان باشیم تا پرچم این انقلاب در سراسر گیتی برافرازیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر