جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۰۷۲
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۶

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: پروژه موزه منطقه‌ای خلیج فارس امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، ناصر امیرزاده صبح چهارشنبه در نشست با رئیس بنیاد ایرانشناسی بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای میراث فرهنگی گران‌بهایی است که باید برای حفظ آن تلاش ویژه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پروژه موزه منطقه‌ای خلیج فارس تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود، اضافه کرد: ایجاد کارگروه برای تسریع در تجهیز موزه با حضور نخبگان فرهنگی استان بوشهر از برنامه‌های اولویت‌دار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: این موزه فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های فرهنگی و پایگاهی برای شناساندن تاریخ کهن استان خواهد بود.

عبدالکریم مشایخی رئیس بنیاد ایرانشناسی بوشهر نیز با بیان توانمندی‌های بنیاد ایرانشناسی بوشهر برای کمک به برنامه‌های فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، از آمادگی آن نهاد برای در اختیار گذاشتن آثار و اشیاء تاریخی توسط مردم به میراث فرهنگی خبر داد.

در این نشست که در عمارت تاریخی طبیب برگزار شد، طرفین در خصوص اجرای پروژه‌های فرهنگی و تاریخی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در پایان ضمن بازدید از چندین عمارت تاریخی در شهر بوشهر مقرر شد جلسات آتی با حضور کارشناسان و دستگاه های ذی‌ربط به منظور دستیابی به راهکاری مطلوب برگزار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر