پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۱۹۵
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

فکرشهر: امام جمعه عسلویه یکی از شاخص های مهم شوراها را صداقت دانست و گفت: صداقت در گفتار و کردار در بین اعضاء و اعضاء با مردم عامل موفقیت است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد شنبه‌شب در نشست صمیمی با منتخبین شوراهای اسلامی دوره پنجم شهرستان عسلویه با تبریک انتخاب شوراهای جدید اظهار داشت: هدف از برپایی این نشست آشنایی با شوراهای جدید و استفاده از نظرات آنان در راستای مباحث شهرستان و تبادل نظر و تبادل افکار است.

وی با ذکر چند نکته اخلاقی بیان کرد: توفیق هر مسلمانی بعد از ایمان داشتن، تقوا به تمام معنی کلمه است، اگر تقوا باشد توفیقات بیشتر می‌شود، تقوا یعنی اعتقاد قلبی به این که خدا ناظر بر اعمال است و حساب وکتاب می‌کند، پاداش و مجازات در نظر می‌گیرد.

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم معیار کردار تقوا است و اگر تقوا داشته باشیم پیشرفت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب ما در بحران‌ها همین ایمان و تقوا بود؛ بحران‌های زیادی پشت سر گذاشتیم و هشت سال دست خالی جنگدیم. در یک دست رزمندگان قرآن بود و در دست دیگرشان سلاح بود، نیروی ایمان قوی‌ترین اسلحه ما بود و موفقیت حضرت امام(ره) دربرابر شاه هم همین عامل ایمان و تقوا بود.

هاشمی‌نژاد به شاخص‌هایی برای موفقیت شوراها اشاره کرد و افزود: اولین عامل موفقیت شما این است که اتحاد داشته باشید، شهرستان ما دارای پتانسیل‌های خوبی برای توسعه و پیشرفت است و یکی از عوامل برخی عقب‌ماندگی‌ها کم و بیش همین عدم اتحاد بوده است؛ وحدت باید بر محور ولی امر باشد.

وی شاخص دیگر شورا را محرم بودن دانست و گفت: باید بین خودتان و مردم محرم باشید، مردم را محرم بدانید که باعث یکدلی و عامل موفقیت است و متعهد به رای مردم باشید، مردم خط قرمز و ولی نعمت و عزیز ما هستند.

هاشمی‌نژاد شاخص دیگر شوراها را صداقت دانست و افزود: صداقت در گفتار و کردار در بین اعضاء و اعضاء با مردم عامل موفقیت است از هرگونه بازی‌های سیاسی و زد و بندهای خلاف شرع در زندگی باید پرهیز کرد.

امام جمعه عسلویه شاخص دیگر را ارتباط با مردم و گزارش دادن به آنها دانست و اضافه کرد: بعضی‌ها از گزارش دادن فراری هستند، سعی کنید گزارش فعالیت‌های خود را به مردم بدهید، انگیزه داشته باشید و وقت مردم را عزیز بدانید و تعلل نکنید و حرکت بدون وقفه داشته باشید.

وی ادامه داد: اخلاص و خلوص نیت در کارها باید سرلوحه فعالیت‌های شما باشد، کارها برای رضای خدا باشد، اگر بین خود و خدا را اصلاح کردید خدا بین شما وخلق را اصلاح می‌کند؛ خودتان را خالصانه وقف خدمت به مردم کنید.

امام جمعه عسلویه با تاکید بر حفظ برادری بین اهل سنت و شیعه گفت: نگاه من به اهل سنت شهرستان همان نگاه رهبری است؛ رهبری به تمام معنا اهل سنت را تکریم و تعظیم می‌کند. با محبت با این عزیزان برخورد می‌کنند. برخی علمای اهل سنت مرید پر و پا قرص رهبری هستند و در مناطق خودشان در مقابل هر حرکتی که بخواهد ولایت فقیه را تضعیف کند سخت می ایستند

در این نشست که به دعوت امام جمعه عسلویه در سالن کنفرانس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان عسلویه برگزار شد، تعدادی از اعضای شورا به بیان نقطه نظرات خود در راستای توسعه و پیشرفت پرداخت و پیشنهادات و راهکارهایی برای رفع مشکلات شهرستان ارائه کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر