جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ نماینده مردم دشتستان در مجلس عنوان کرد:
فکرشهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس، با بیان این که «وقتی می توان با تعامل کار را انجام داد چه نیازی به قلدری و یا احیانا توهین است؟»، اظهارداشت: متاسفانه برخی مردم عادت کرده اند که نماینده باید هر روز میکروفن مجلس را باز کند و به دولت حمله کند در حالی که...
کد خبر: ۳۵۲۳۳
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

فکرشهر: نماینده مردم دشتستان در دیدار با دهیاران و بخشدار بخش ارم گفت: هم نگاه اینجانب و هم نگاه مسوولین در دولت تدبیر و امید به بخش ارم ویژه بوده و این باور من است که بخش های ارم و بوشکان در گذشته مغفول مانده اند؛ لذا من وظیفه ی خودم می دانم که همه ی هم و غم خود را به کار برم تا حداقل بخشی از مشکلات این بخش ها حل شود.

چک خسارت گوجه کاران به استان تحویل شده

به گزارش فکرشهر، محمدباقر سعادت در این نشست، با اشاره به خسارات وارده بر گوجه کاران دشتستان به خصوص در بخش ارم در اثر سیل سال گذشته، اظهارداشت: چک پرداخت خسارت به گوجه کاران و کشاورزان، به استان تحویل شده و پرداخت خسارت به کشاورزان متضرر توسط تعاون روستایی و جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

وقتی با تعامل می توان کار کرد، نیاز به قلدری نیست

نماینده مردم دشتستان در مجلس، با بیان این که «وقتی می توان با تعامل کار را انجام داد چه نیازی به قلدری و یا احیانا توهین است؟»، اظهارداشت: متاسفانه برخی مردم عادت کرده اند که نماینده باید هر روز میکروفن مجلس را باز کند و به دولت حمله کند در حالی که این گونه نیست و با روش تعامل و احترام هم، تا به حال چندین کار خوب در دشتستان انجام شده است؛ از جمله سد دالکی نهایی شده و تونل هایش رو به تمام است، برای بیمارستان مصوبه گرفته ایم که اجرایی خواهد شد و....

محمدباقر سعادت ادامه داد: پل نمازگاه تا تنگ ارم برای توسعه ی بخش ارم یکی از مهم ترین مسایل است، چرا که راه، نسبت به بحث درمان، برق، آب، تلفن همراه و ...، اولویت دارد و من تمام هم و غم خود را گذاشته ام تا در این دوران نمایندگی ام، راه ارم را به یک راه اصلی تبدیل کنم و این موضوع را هم از طریق اعتبارات ملی و هم استانی دنبال خواهم کرد.

وی، از بخشدار ارم خواست بر اساس شاخص جمعیت و محرومیت و توسعه نیافتگی، اعتبارات را پیگیری کند چرا که اگر اعتبارات بر اساس توسعه نیافتگی پخش شود، به دو بخش ارم و بوشکان، اعتبارات بیشتری تعلق می گیرد.

سهم دشتستان از اعتبارات نفت، 3 برابر شد

وی پیرامون اعتبارات استان بوشهر نیز گفت: با تلاش های فراوانی که داشته ایم، هم نمایندگان استان بوشهر و هم نمایندگان خوزستان، تعامل خوبی به وجود آمد و دوستانی نیز که در کمیسیون بودجه بودند، کمک کردند که توانستیم اعتبارات نفت را تقریبا سه برابر کنیم و قطعا شما مستحضرید که بهترین اعتباراتی که داشته ایم، اعتبارات نفت و گاز بوده و با پیگیری هایی که شده، این طرح به نتیجه رسیده و اعتبارات نفت و گاز استان بوشهر از 240 میلیارد پارسال، امسال به 640 میلیارد رسیده، یعنی چیزی حدود 3 برابر افزایش یافته است.

تنها 30 درصد اعتبار استانی سال گذشته محقق شد

سعادت ادامه داد: این اعتباری است که تقریبا در سال های گذشته تحقق پیدا کرده و سال گذشته، 98 درصد این اعتبارات تحقق یافته در حالی که اعتبارات استان، نزدیک به 30 درصد محقق شده است و 70 درصد دیگر به علل های مختلفی تحقق نیافته است.

به گزارش فکرشهر، نماینده مردم دشتستان در مجلس، سهم شهرستان دشتستان از اعتبارات نفت و گاز را، قریب به 151 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این مبلغ، رقم ارزشمند و قابل قبولی است در حالی که اعتبارات استانی پارسال ما، 81 میلیارد تومان بود که بخشی از آن هم محقق نشد.

وی اضافه کرد: این اعتبارات می تواند در مسابل عمران و آبادانی شهرستان تاثیر گذار باشد و اینجاست که چانه زنی بخشداران می تواند مفید و موثر واقع شود، چرا که رییس کمیته برنامه ریزی شهرستان، آقای فرماندار است و در بخش ها هم آقایان بخشدار مسوول هستند و بر اساس طرح ها و برنامه هایی که ارایه می دهند می تواند اعتبار بگیرند.

سعادت گفت: ما خوشبینیم که در سال 96 می توانیم حرکت پرشتابی را در بحث عمران و آبادانی و پیشرفت شهرستان داشته باشیم.

به گزارش فکرشهر، کمبود و بحران آب، زیرساخت های مخابرات و تلفن همراه، عدم آنتن دهی تلفن، اجرا نشدن صحیح و کامل طرح هادی در روستاها، وضعیت شغلی و استخدامی نامشخص دهیاران و راه دسترسی، از جمله مهم ترین مباحث مطرح شده از سوی دهیاران و بخشدار ارم در این نشست بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر