چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در گفت و گوی اختصاصی با «فکرشهر» مطرح شد:
فکرشهر: پس از درج خبری در «فکرشهر» با عنوان «استخدام بومی ها در پارس جنوبی، مخصوص جنوب استان شد!»، نماینده ی مردم دشتستان در مجلس گفت که بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع، نامه ای برای عدم تصویب نهایی طرح در شورای نفت و گاز به بیژن زنگنه ـ وزیر نفت ـ ارایه کرده است...
کد خبر: ۳۵۴۹۳
سه‌شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: پس از درج خبری در «فکرشهر» با عنوان «استخدام بومی ها در پارس جنوبی، مخصوص جنوب استان شد!»، نماینده ی مردم دشتستان در مجلس گفت که بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع، نامه ای برای عدم تصویب نهایی طرح در شورای نفت و گاز به بیژن زنگنه ـ وزیر نفت ـ ارایه کرده است.

محمدباقر سعادت در گفت گوی اختصاصی با «فکرشهر» در این باره توضیح داد: صورتجلسه ای با حضور خانم الماسی نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، عسلویه و جم، آقای نادری ـ فرماندار عسلویه ـ و آقای مهندس حسنی ـ مدیر مجتمع گاز پارس جنوبی ـ قبل از سال نو ـ در سال 95 ـ به امضا می رسد که طبق آن نیروهای ساکن شهرستان های جنوبی استان در طرح های جدید پارس جنوبی استخدام شوند و از سایر نقاط استان، کسی استخدام نشود.

وی ادامه داد: خانم الماسی صورتجلسه را نگه داشته و در همین اواخر همراه یک نامه به  آقای طالبیان ـ مشاور وزیر ـ می دهد و اقای طالبیان هم نامه را پاراف کرده و می گذارد که در شورای وزارت نفت که قرار بود روز چهارشنبه ـ 21 تیرماه ـ بررسی و تایید نهایی شود.

سعادت افزود: در ابتدای هفته ی گذشته من از موضوع مطلع شدم و بلافاصله که در جریان قرار گرفتم، نامه ای خطاب به آقای وزیر نوشته و امضا کردم و نامه را البته به آقای خدری هم دادم که ایشان نیز امضا کردند و سپس آن نامه را به آقای زنگنه دادم.

وی ادامه داد: آقای وزیر هر نامه ای را که از نمایندگان دریافت می کردند نگاهی اجمالی انداخته و در پوشه ای قرار می دادند ولی نامه ی مذکور را پس از مطالعه، تا کرد و در جیبش گذاشت.

نماینده ی مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: صورتجلسه ای که ذکرش رفت، در جلسه ی روز چهارشنبه ی شورای نفت مطرح شد ولی طبق اطلاعاتی که من کسب کرده ام، مورد تایید اعضای شورا قرار نگرفته و در نتیجه تایید نشده است.

محمدباقر سعادت در پاسخ به این سوال «فکرشهر» که «آیا امکانش وجود دارد که آن درخواست نماینده ی جنوب استان مجددا در شورای نفت مطرح و این بار تصویب شود»، نیز گفت: بعید می دانم که این اتفاق رخ دهد چرا که طبق اطلاعات رسیده به من، اعضای شورای نفت، آن را رد کرده اند و البته طبق مصوبه ی 50 درصدی استخدام بومی ها، قرار بوده نیروهای بومی از تمام استان جذب شوند و نه تنها جنوب استان و این درخواست و صورتجلسه، در واقع خلاف قانون است؛ هر چند نمی توان صد در صد مطمئن بود که دیگر چنین درخواستی مطرح نمی شود.

به گزارش فکرشهر، طبق صورتجلسه ای که به اصرار سکینه الماسی ـ نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، عسلویه و جم ـ در فرماندار عسلویه و با امضای نادری ـ فرماندار عسلویه ـ و حسنی ـ مدیر مجتمع گاز پارس جنوبی ـ امضا شده، مقرر شده از این به بعد و در فازهای بعدی پارس جنوبی، هیچ نیروی کار بومی غیر از ساکنین شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه (جنوب استان)، حق استخدام ندارند و حتی برخی خبرها از رد جوانانی که پیش از این مصاحبه شده و در انتظار شروع به کار بودند ولی ساکن سایر شهرستان های استان بوشهر بودند، خبر می دهند. این در شرایطی بود که نزدیک به  40 درصد ساکنین جنوب استان بوشهر، بوشهری نیستند و البته 50 درصد جمعیت بومی استان نیز در شهرستان های بوشهر و دشتستان ساکن هستند. 
 

نظرات بینندگان
استان واحد و یکدل بوشهر
|
-
|
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
واقعا برای خانم الماسی متاسفم شما تمام زحماتی که مسولین گذشته برای حق و حقوق استان کشیده بودند و توانسته بودند لا اقل در این زمینه دستاورد خیلی مهم و حیاتی برای مردم استانت بدست آورند را برای قهرمان نشان دادن خودت و ... زیر پا گذاشتی و به همه استان توهین نمودی و به جای اتحاد با دیگر نمایندگان و مردم استان شکاف انداختی تا زمینه برای سوءاستفاده دیگران و بیشتر پایمال شدن  حقوق این ملت زجر کشیده فراهم شود به راستی کی پاسخگوی این اشتباهات جنابعالی خواهد بود؟ چگونه این اشتباه جنابعالی اصلاح شود؟ایا بهتر نبود حرف از غیر بومیانی بزنی که هزار کیلومتر از این استان فاصله دارن؟ایا صرفا راه اندازی کوتاه مدت اتوبان جم شیراز باعث شده مرکز و شمال استان را فراموش کنی در صورتی که سال های قبل حداقل یکبار در سال از تمام شهر های استان عبور می کردید و با گرمی و لبخند و مهمان نوازی هم استانی هایت مواجه می شدید؟انتظار ما این بود که با همفکری و همکاری و اتحاد با بقیه نمایندگان محترم استان سبب توسعه و گسیل کردن امکانات به این استان مظلوم و محروم باشید نه محدود کردن حقوقش که خیلی ها برای آن سال ها زحمت کشیدن.امیدوارم در اینده برای بدست اوردن دل هم استانی هایت این اشتباه رو جبران نمایید.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر