پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»؛
فکرشهر: مزیت های زیادی وجود دارد که باید شناسایی و از آن استفاده شود و کارآفرینی ایجاد نمود. از همه محدودیت ها می شود به عنوان امتیاز استفاده کرد و مطمئنم با بررسی می توان راهی یافت، مثلا می توان از گرما با طرح هایی به عنوان سونای طبیعی استفاده کرد...
کد خبر: ۳۵۵۴۱
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۸

فکرشهر: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید که به درخواست محمدباقر سعادت، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، در سفری دو روزه به دشتستان سفر کرده تا مشکلات وام کارآفرینی درخواست کنندگان خصوصا در روستاها را مورد بررسی قرار دهد، در نشستی که با حضور فرماندار دشتستان، نماینده ی شهرستان در مجلس، روسای شوراهای بخش و شهر، دهیاران، بخشداران و کارآفرینان 4 بخش مرکزی، سعدآباد، آبپخش و شبانکاره حضور یافت و پس از شنیدن سخنان، دغدغه ها و مشکلات کارآفرینان، مطالبی بیان داشت که اهم آن ها به شرح زیر است:

*بوشهر از قدیم الایام ورودی اجناس به ایران بوده است.

*مزیت های زیادی وجود دارد که باید شناسایی و از آن استفاده شود و کارآفرینی ایجاد نمود. از همه محدودیت ها می شود به عنوان امتیاز استفاده کرد و مطمئنم با بررسی می توان راهی یافت، مثلا می توان از گرما با طرح هایی به عنوان سونای طبیعی استفاده کرد.

*تحقیقات نشان داده که گرمای این منطقه، باعث کاهش قند خون می شود.

*رنگینک تنوع محصول بسیار زیادی دارد و نزدیک به صد نوع است. ما آمادگی داریم که کارگاه هایی برای تولید رنگینک بزنیم که مانند گز در همه جای ایران و جهان پخش شود.

*می توان خرما را با سایر محصولات مخلوط کرده و محصول جدیدی به دست آورد و این شدنی است.

*باید طرح هایی انجام داد که هر محصولی با روکش خرما ایجاد شود.

*باید در روستاها بارانداز راه اندازی شود تا تجار، برای خرید به روستا بیایند و نه این که مردم روستا به شهر بروند.

*قوانینی در مجلس مصوب شده و اکنون نیز برای ضمانت وام روستایی احتیاجی به کارمند رسمی نیست، منتهی باید طبق دستورالعمل، عمل کرد.

*ما مخالف کارخانه هستیم، اما با کارگاه کاملا موافقیم؛ چون اگر کارخانه بازارش نگیرد، هم کارگران و هم بانک و هم مسوولین به دردسر می افتند، ولی کارگاه های متعدد هم تنوع ایجاد می کند و بازار را به دست می گیرد و ما کاملا از آن ها حمایت می کنیم.

*آموزش کارآفرینی اگر پولی برگزار شود تا فرد مدیریت کسب و کار یاد بگیرد، دغدغه دارد که چطور کار راه اندازی کند و پولش را جبران کند، اما در دوره رایگان، این اتفاق نمی افتد.

*با تبصره ۱۸ مصوبه دولت سعی می کنیم سرمایه صندوق را افزایش دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر