دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۵۴۴
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۵

فکرشهر: همزمان با هفته بهزیستی روز چهارشنبه در آیینی نخستین مرکز روزانه خدمات بیماران اعصاب و روان در بوشهر افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر در این آیین گفت: بیماران اعصاب و روان با طیف وسیعی از اختلالات خلقی، عاطفی و شناختی مزمن می توانند از خدمات این مرکز بهره مند شوند.

مسعود صیادی با بیان اینکه ظرفیت خدمات روزانه این مرکز 50 نفر است افزود: در این مرکز خدمات درمانی، توانبخشی، اجتماعی، مشاوره، آموزش خانواده، هنردرمانی، کاردرمانی، سایکودرام (تئاتر درمانی ) و حرفه آموزی به بیماران روانی مزمن ارائه می شود.

وی بیان کرد: افزون براین بیماران اعصاب و روان در این مرکز در بخش حرفه آموزی مهارت هایی مانند ادبیات، شعرخوانی، موسیقی، سفال و معرق که استعداد و زمینه آن را دارند و براثر بیماری آنها را فراموش کرده اند، دوباره فرا می گیرند.

صیادی یادآور شد: بیماران اعصاب و روان در این مرکز ضمن دریافت مشاوره و خدمات لازم از طریق مددکار، مربی و تیم تخصصی حتی می توانند گواهینامه های فنی و حرفه ای را کسب و کارفرمایان آنها را به کار گیرند. 

وی بیان کرد: هم اکنون در 2و مرکز شبانه روزی نگهداری بیماران روانی مزمن در گناوه و دشتستان 160 بیمار روانی مزمن نگهداری می شوند.

صیادی اظهار کرد: 150 بیمار روانی مزمن در شهرستان های بوشهر، گناوه و دشتی از خدمات ویزیت در منزل بهره مند هستند.

وی مهمترین مشکلات بیماران روانی را هزینه های سنگین دارو و ویزیت آنان عنوان کرد و گفت: نبود پوشش بیمه ای بیماران اعصاب و روان هزینه های مراقبت و توانبخشی این بیماران را دو چندان کرده است که انتظار می رود در نظام سلامت و بیمه این مشکل برطرف شود.

صیادی اظهار کرد: هزینه نگهداری بیماران اعصاب و روان در مراکز اعصاب و روان بسیار زیاد و سنگین است به همین دلیل اولویت و توصیه ما در فرایند توانبخشی ارائه خدمات توانبخشی در منزل است که با توسعه کمی و کیفی خدمات توانبخشی در منزل باید به سمتی پیش برویم که خانواده ها بیماران خود را به مراکز نگهداری نسپارند و در منزل از آنان مراقبت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر