چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۵۹۳
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

فکرشهر: مدیر کل استاندارد استان بوشهر گفت: علامت استاندارد سه نوع نمک طعام شامل شیوا، بهتاش و الکافی دارای علامت جعلی است و شهروندان در صورت مشاهده از خرید آن امتناع و مراتب را به اداره کل استاندارد اطلاع رسانی کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمدرحیم بهره مند روز شنبه در نشست بررسی بازرسی های صورت گرفته از بازارهای سطح استان بوشهر افزود: با اطلاع رسانی انجام شده توسط اداره کل استاندارد استان خراسان رضوی مشخص شد که این نمک ها در محلی نامشخص تولید و بسته بندی شده و فاقد مجوزهای لازم است.

وی بیان کرد: یکی از مشخصات مهم در نمک های استاندارد رعایت حدمجاز برای فلزات سنگینی همچون آرسنیک، مس، سرب، کادمیوم، جیوه و آهن است و حداقل خلوص آن باید 99.2 درصد باشدکه بسیاری از نمک های فاقدعلامت استاندارد این ویژگی را ندارند.

بهره مند یادآور شد: نمک یددار شیوا نیز جعل علامت استاندارد داشته و نمک خوراکی بهتاش نیز فاقد علامت استاندارد بوده است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر یادآور شد: در بازرسی های صورت گرفته از بازار بوشهر شماری از نمک های یاد شده از سطح بازار جمع آوری شد و از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده این گونه نمک ها به اداره کل استاندارد استان بوشهر اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: لازم است تمامی مصرف کنندگان در هنگام خرید به علامت استاندارد وکد10 رقمی درج شده روی محصول توجه و از صحت علامت استاندارد با ارسال کد مربوط به سامانه 10001517 اطمینان حاصل کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر