پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۶۳۹
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: با هدف استانداردسازی بازارهای این استان طرح طاها (‌طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمدرحیم بهره مند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح در 2مرحله اجرا می شود که در مرحله نخست بازرسی ازمراکز عرضه برای بررسی کالاهای عرضه شده ازنظر داشتن علامت استاندارد و صحت علامت استاندارد آنها انجام می گیرد.

وی بیان کرد: در مرحله دوم نیز نمونه برداری محصولات مشمول استاندارداجباری، با استفاده از اعتبارات سازمان ملی استاندارد ایران صورت می گیرد که در این مرحله، کارشناسان اداره کل به مراکز عرضه مراجعه و با نمونه برداری ازکالاهای پرمصرف و حساس که ارتباط بیشتری باسلامتی مردم دارند آزمون این فرآورده ها در آزمایشگاه های استاندارد انجام و رازکیفیت محصول اطمینان حاصل می کنند.

بهره مند یادآور شد: درصورتی که کالای آزمون شده با استاندارد مربوط مغایرت داشته باشد، موارد به اداره کل استاندارد استان و تولیدکننده کالا اعلام تا اقدام حقوقی علیه آن واحد صورت گیرد و با واحد صنفی عرضه کننده کالای غیراستاندارد اقدام قانونی لازم انجام شود.

وی افزود: اجرای طرح طاها درکشور اعتمادسازی به علامت استاندارد را بیشتر و باعث می شود کیفیت کالاهای عرضه شده در سطح کشور مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر