پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بخشدار بردخون از وقوع حادثه غرق‌شدگی یک  جوان ۲۸ ساله  بردخونی در دریا خبرداد.به گزارش فکرشهر، مسعود محمدپور محل وقوع حادثه را اسکله خورخان تنها جای تفریحی شهروندان بخش بردخون عنوان کرد و گفت: در این حادثه متاسفانه جوان ۲۸ ساله ای  بنام (ع- ش) بخاطر نبود امکانات امداد و نجات دریایی در اسکله جان خود را از دست داد.وی خاطر نشان کرد : قرار بود توسط هلال احمر شهرستان دیر کانکسی جهت استقرار پایگاه امداد و نجات دریایی در اسکله بردخون خریداری شود و همچنینن قایقی نیز در آنجا مستقر گردد اما تا کنون این امر به دلایل مختلف محقق نشده است.
کد خبر: ۳۵۷۴
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

فکرشهر: بخشدار بردخون از وقوع حادثه غرق‌شدگی یک  جوان ۲۸ ساله  بردخونی در دریا خبرداد.

به گزارش فکرشهر، مسعود محمدپور محل وقوع حادثه را اسکله خورخان تنها جای تفریحی شهروندان بخش بردخون عنوان کرد و گفت: در این حادثه متاسفانه جوان ۲۸ ساله ای  بنام (ع- ش) بخاطر نبود امکانات امداد و نجات دریایی در اسکله جان خود را از دست داد.

وی خاطر نشان کرد : قرار بود توسط هلال احمر شهرستان دیر کانکسی جهت استقرار پایگاه امداد و نجات دریایی در اسکله بردخون خریداری شود و همچنینن قایقی نیز در آنجا مستقر گردد اما تا کنون این امر به دلایل مختلف محقق نشده است.

وی افزود : برای تجهیز امداد و نجات دریایی بخش بردخون مبلغ چهارصد میلیون ریال را در اختیار هلال احمر قرار داده ایم اما تا کنون بعد از چند سال تصمیم قاطعی برای تجهیز و اسقرار این پایگاه امداد و نجات از طرف هلال احمر اتخاذ نگردیده است.

محمدپور افزود: با توجه به نامناسب بودن اسکله صیادی بخش بردخون و غیر استاندارد بودن آن  موجب شده است که چندین نفر از همشهریان عزیزمان در سوانح دریایی تا کنون جان خود را از دست دهند.

بخشدار بردخون در پایان اظهار داشت:اگر پایگاه امداد و نجات دریایی در بخش بردخون و در اسکله مستقر باشد ما شاهد اتفاقاتی اینگونه نخواهیم بود و از مسئولین امر تقاضا دارم جهت پیشگیری از اتفاقاتی جبران ناپذیر که تا کنون چندین بار درسواحل  بردخون اتفاق افتاده هر چه سریعتر این پایگاه امداد و نجات دریایی را جهت امنیت جان مسافران و صیادان این بخش مستقر نمایند.

عبدالهادی حصیری کارشناس فنی شهرداری بردخون در گفتگو با پارس خلیج گفت: مرحوم (ع-ش) در حالی که برای تمیز کردن و شستن قایق صیادی خود به اسکله خورخان رفته بود دچار این حادثه شد و جان خود را از دست داد.

وی خاطر نشان کرد:  با تلاش زیاد سربازان برجک نگهبانی پاسگاه بخش بردخون واقع در اسکله خورخان (ع)  را از آب می گیرند و توسط اورژانس ۱۱۵ او به درمانگاه  بردخون منتقل می نمایند .

حصیری افزود: این اتفاق در ساعت ده صبح رخ داد  و مرحوم (ع) تا ساعت ۱۳ در مرکز درمانی بردخون زنده بودند و متاسفانه در راه اعزام به سمت بیمارستان کنگان از دنیا می روند.

وی در پایان اظهار داشت: پایگاه امداد و نجات دریایی یکی از نیازهای بخش بردخون است چرا که شهروندان بخش بردخون تفریحگاهی جز به کنار ساحل رفتن ندارند و  قطعا اگر امداد و نجات دریایی در آنجا مستقرمی بود این اتفاق تلخ به وجود نمی امد.

منبع:پارس خلیج

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر