يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۰۲۳
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۵

فکرشهر: نماینده مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صورت گرفته مدیون صنایع مستقر در استان بوشهر و به خصوص پارس جنوبی است و لذا کارکرد صنایع استان در سطح ملی متحول کننده بوده است.

به گزارش فکرشهر، سکینه الماسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بخش مهمی از توسعه صورت گرفته در کشور و تحولاتی که در آینده رخ می‌دهد مدیون صنایع مستقر در استان بوشهر و به خصوص پارس جنوبی است و لذا کارکرد صنایع استان در سطح ملی متحول کننده بوده است.

وی افزود: در مجموع کارکرد صنایع استان بخصوص در بخش نفت وگاز را در بسیاری جهات برای کشور مثبت می دانم اما در سطح محلی و منطقه ای متاسفانه اثرات مثبت این رخداد همچنان ناقص است.

سکینه الماسی خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم پیامدهای صنعت در استان بوشهر از حیث جامعه شناختی و توجه به محیط پیرامون گرفتار آسیب های جدی است وباید بیشتر به این موضوع پرداخت.

وی ادامه داد: در سومین همایش مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت شاهد آغاز خوبی در این بخش بودیم اما راه های نرفته زیادی در بخش های CSR (مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها) وجود دارد که وزارت نفت باید به آنها اهتمام بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم دیر،کنگان،جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو دهه تفکر توسعه گرایی صنعتی استان بوشهر تصریح کرد: روند توسعه اجتماعی و فرهنگی صنعت پارس جنوبی کامل نیست و برای حوزه های پیرامون برنامه راهبردی و عملیاتی وعینی بخش دنبال نمی شود.

وی اضافه کرد: ما نیاز جدی به کارهای تحقیقی و پژوهشی در حوزه توسعه پایدار پارس جنوبی داریم، ضمن اینکه متاسفانه برای همین مقدار کار انجام شده هم در فرایند تصمیم سازی توجه کافی نمی شود.

این نماینده کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: درست است جنوب استان دروازه تمدن نوین اقتصادی کشور شده است اما ره آورد این سفره عظیم برای بومیان منطقه با چالش های فراوانی تا به امروز روبرو بوده است.

وی مهم ترین دغدغه و مراجعین افراد به حوزه انتخابیه خود را در مقوله اشتغال دانست و اضافه کرد: بیکاری و نبود اشتغال مولد یکی از مهمترین معضلات استان است که با وجود قابلیت های منحصر به فرد در بخش های مختلف، سرمایه گذاری در آن بسیار کند انجام می شود.

الماسی در مورد راهکارهای برون رفت از این چالش ،ضمن تاکید بر ضرورت بکار گیری نیروهای بومی و توانمند در پروژه های پارس جنوبی و اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: صنعت گردشگری، توجه به مشاغل و فرصتهای دانش بنیان، پرداختن به مباحث اشتغال با رویکرد دریا محور و توجه به توسعه با قابلیت های استان زمینه های است که فکر می کنم باید در ماموریت جدید برنامه های توسعه ای موازی با فرصت های صنعتی بیشتر مورد لحاظ قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود یادآور شد: به اعتقاد من هنوز راهبرد و استراتژی مشخصی در مباحث توسعه ای استان که مورد وفاق همه قرار گرفته باشد شاهد نیستیم  و شاید بشود ادعا کرد ما هنوز دارای سند راهبرد مشخص بر اساس قابلیت های استان در دسترس نداریم.

نماینده مردم دیر،کنگان،جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در استان داده ها و آمارهای کمی و مورد اعتناء که بتوان شاخص های توسعه را بر اساس آن ها وزن گذاری کرد به صورت روشن و دقیق نداریم.

وی تاکید کرد: باید آمار و داده هایی وجود داشته باشد که تنش‌های حاصل از ناموزونی توسعه را خیلی شفاف تحلیل دهد این همان کاری است که بیشتر توقع هست از بخش علمی و پژوهشی استان مورد استقبال قرار گیرد؛ یعنی دانشگاه های ما باید آستین بالا بزنند و کمک کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر