چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ در کمیسیون طرح و برنامه ریزی شهری شورای شهر برازجان مطرح شد:
فکرشهر: سعید اسماعیلی اظهار داشت: افزایش 20 هکتار زمین به محدوده شهر برای مسکن بسیجیان، درخواست افزایش زمین برای مسکن فرهنگیان و شناسایی نواقص و کاستی های طرح تفضیلی و جامع...
کد خبر: ۳۶۱۵
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۵

فکرشهر: جلسه ی کمیسیون طرح و برنامه ریزی شهری شورای شهر برازجان برگزار شد.

مهندس سعید اسماعیلی پیرامون این نشست به فکرشهر گفت:  این جلسه با حضور اکثریت اعضاء و کارشناسان برای بررسی درخواست های افزایش محدوده ی شهر برازجان برگزار شد.

وی اظهار داشت: افزایش 20 هکتار زمین به محدوده شهر برای  مسکن بسیجیان، درخواست افزایش زمین برای مسکن فرهنگیان و شناسایی نواقص و کاستی های طرح تفضیلی و جامع شهر برازجان از جمله مسائلی بود که در این نشست بررسی شد.

رییس کمیسیون طرح و برنامه ریزی شهری شورای شهر برازجان افزود: برازجان 1570 هکتار مساحت دارد و با جمعیت 96 هزار نفری تا 50 سال آینده نیاز به گسترش شهر نمی باشد.

وی اضافه کرد: به ازای هر 62 نفر در برازجان، یک هکتار فضا وجود دارد که از میانگین کشوری پائین تر است و مشاور طرح نیز این موضوع را تایید کرده است.

اسماعیلی پیرامون مشکل مسکن بسیجیان نسبت به معارض سه و نیم هکتار در اجرای طرح مسکن مهر نیز اظهار داشت: با توجه به این که مجری این طرح مسکن و شهرسازی است، مقرر گردید مشکل از سوی خود آن اداره محترم بررسی و از راهکارهای دیگر غیر از افزایش محدوده این مشکل حل گردد.

وی تاکید نمود: همه ی اعضای کمیسیون با توجه به وضعیت شهر برازجان، مخالف خود با افزایش محدوده ی شهر برازجان را اعلام داشتند.

[[{"fid":"2580","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":601,"width":800,"style":"font-size: 12.727272033691406px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

عضو شورای شهر برازجان ایجاد کارگروه تخصصی حقوقی (با مشاور حقوقی) توسط شهرداری جهت پیگیری مطالبات شهرداری در اداره راه، مسکن و شهرسازی و انجام مطالعه و تحقیق در خصوص ارائه پیشنهاد به افراد با تعاونی ها که درخواست افزایش محدوده شهری دارند را نیز از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد و افزود: همچنین با توجه به گذشت حدود هفت سال از طرح جامع و پنج سال از طرح تفضیلی شهر برازجان و ایجاد سکونت گاه های غیررسمی و حاشیه نشین بسیار بیرون شهر مقرر گردید از سوی شهرداری اقدامات لازم و قانونی جهت مطالعه و تجدید نظر در طرح تفضیلی و جامع انجام پذیرد.

مهندس اسماعیلی ادامه داد: مقرر گردید از سوی شورای شهر و شهرداری مکاتبه ای با استانداری، فرمانداری و معاونت برنامه ریزی جهت تخصیص بودجه به منظور مطالعه و تجدید نظر در طرح های تفضیلی و جامع صورت پذیرد.

رییس کمیسیون طرح و برنامه ریزی شهری شورای شهر برازجان دیگر مساله ی مطرح شده در نشست این کمیسیون را تصویب طرح اجرای نمای ساختمانی و اعتراض برخی شهروندان عنوان کرد و افزود: این طرح که توسط شورا تصویب شده و برای اجرا به شهرداری نیز ابلاغ گردیده است، از سوی برخی همشهریان مورد اعتراض قرار گرفته بود که در جلسه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و در نهایت اکثریت افراد شرکت کننده در نشست ضمن مفید دانستن چنین طرحی و تاثیرات آن بر روی روح و روان و ذهن افراد و سیمای شهری بر اجرای آن تاکید کردند.

به گزارش فکرشهر، سعید اسماعیلی (رییس کمیسیون طرح و برنامه ریزی)، محمدتقی گرمسیری (نائب رییس کمیسیون)، سیده خدیجه حسینی (منشی کمیسیون)، هادی کفاش (عضو شورا)، عبدالرحیم یزدان پرست (پرسنل شهرداری)، سیدمهدی موسوی (اداره راه و شهرسازی)، علی حیدر انصاری (دفتر فنی استانداری)، جعفر احیایی (جهاد کشاورزی)، کریم حسین آبادی (مشاور کمیسیون)، شهریار اخلاقی بهرام آبادی (پرسنل شهرداری)، حسینقلی صائبی (ریاست نظام مهندسی) و سیدجلال عسکری (پرسنل شهرداری) اعضای حاضر در این نشست بودند.

[[{"fid":"2581","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":601,"width":800,"class":"media-element file-default"}}]]

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر