پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرپرست فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: دهمین نمایشگاه علوم قرانی استان بوشهر برگزار می شود.به گزارش فکرشهر، آنیتا مظفری در جمع خبرنگاران با تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان به تشریح برخی از برنامه‌های این ماه پرداخت و اظهار داشت: اجرای برنامه ها با محوریت قران در دستور کار است و تلاش داریم تا برنامه های مناسبی بدین منظور در استان برگزار شود.وی تصریح کرد: آشنایی با آیات قرآن  کریم موجب شکوفایی فضایل اخلاقی در نهاد انسان شده و مایه رستگاری بشریت است و ما نیز قرآن محوری را در راس برنامه‌های این ما قرار داده‌ایم.
کد خبر: ۳۶۴۳
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۶

فکرشهر: سرپرست فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: دهمین نمایشگاه علوم قرانی استان بوشهر برگزار می شود.

به گزارش فکرشهر، آنیتا مظفری در جمع خبرنگاران با تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان به تشریح برخی از برنامه‌های این ماه پرداخت و اظهار داشت: اجرای برنامه ها با محوریت قران در دستور کار است و تلاش داریم تا برنامه های مناسبی بدین منظور در استان برگزار شود.

وی تصریح کرد: آشنایی با آیات قرآن  کریم موجب شکوفایی فضایل اخلاقی در نهاد انسان شده و مایه رستگاری بشریت است و ما نیز قرآن محوری را در راس برنامه‌های این ما قرار داده‌ایم.

مظفری ماه رمضان را فرصت مغتنمی برای ترویج آموزه‌های این کتاب انسان‌ساز دانست و تاکید کرد: این ماه عزیز محملی برای بندگی پروردگار و زمینه‌ساز خویشتن‌داری و کنترل طغیان نفس است.

وی بوشهر از برگزاری دهمین نمایشگاه علوم قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در بوشهر خبر داد و بیان داشت:  ناشران فعال قرآنی قم از 15 لغایت30تیرماه در بوشهر حضور می‌یابند.

ارائه چهار هزار عنوان نرم افزار در نمایشگاه

سرپرست فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از ارائه شش هزار و 800 کتاب و نرم‌افزار در این نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: دو هزار و 800 عنوان کتاب و چهار هزار عنوان نرم افزار در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در محل گالری مجتمع فرهنگی هنری نهم دی بوشهر، ادامه داد: این نمایشگاه از هشتمین روز ماه مبارک رمضان صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساهت 17 تا 22 فعالیت دارد.

مظفری ادامه داد: این نمایشگاه شامل سه بخش است که دو بخش متوب با عنوان کتب عمومی و تخصصی و همچنین کتب کودک و نوجوان است و یک بخش مجازی هم با عنوان نرم افزارهای قرآنی است.

برپایی کارگاه آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی

وی به برخی از برنامه‌های بخش جانبی این نمایشگاه اشاره کرد و بیان داشت: کارگاه آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی، کارگاه مهارت های زندگی و کارگاه روش های نوین حفظ قران کریم از جمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

سرپرست فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: از دیگر بخش‌های جانبی این نمایشگاه می توان به کارگاه روش جذب عموم مردم برای کلاس های قرآنی و کارگاه آموزشی مشاوره قرآنی و خانوادگی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه دارای بخش های جانبی دیگری نیز هست که می‌توان به راهکارهای جذب کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها به نماز و همچنین غرفه اداره کل امور کتابخانه‌ها اشاره کرد.

کمک به هم‌افزایی سازمان ها و موسسات نقش‌آفرین در فعالیت‌های قرآنی

مظفری شناسایی،‌ معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی را به عنوان هدف مهم این نمایشگاه دکر کرد و گفت: زمینه‌سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه‌های مختلف با فعالیت های قرآنی از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

وی با اشاره به تلاش برای ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه قرآن کریم می‌توانیم به کمک به هم‌افزایی سازمان ها و موسسات نقش‌آفرین در فعالیت‌های قرآنی و کمک به گسترش فضای معنوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کنیم.

لزوم همکاری رسانه‌ها برای ترویج برنامه‌های قرآنی و فرهنگی

مظفری خواستار همکاری همه رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ قرآنی شد و ادامه داد: همکاری عمومی در این مسیر تنها راه دستیابی به موفقیت است و اهالی رسانه نقش بسیار مهمی در این زمینه و همچنین توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری دارند که امیدواریم همچون گذشته شاهد همکاری آنها باشیم.

سرپرست فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: دهمین نمایشگاه استانی علوم قرآنی صبح روز یکشنبه 15 تیر افتتاح می شود.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر