جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۴۴۰
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: تاکنون ۵۲ هزار نفر از افراد ۳۰ تا ۵۹ سال شهرستان دشتستان از خدمات نوین سلامت بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حسین دارابی صبح دوشنبه در نشست بررسی خدمات نوین سلامت در مراکز بهداشتی شهرستان دشتستان گفت: از ابتدای اجرای طرح میان‌سالان تاکنون ۱۶ هزار نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال این شهرستان از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اضافه کرد: این طرح در راستای طرح تحول سلامت ونیز برنامه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در این شهرستان اجرا شده است.

دارابی افزود: خدمات نوین سلامت در دوره میان‌سالی شامل ارزیابی الگوی تغذیه‌ای، فعالیت جسمانی، مصرف دخانیات، سلامت دوره باروری و یائسگی، سلامت روان، عوامل اجتماعی و خانوادگی مؤثر بر سلامت و بررسی بیماری‌های واگیر و غیر واگیر به مردان وزنان بالای ۳۰ تا ۵۹ سال در مناطق شهری و روستایی ارائه‌شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس انتظارات استانی ۶۰ در صد از جمعیت میان‌سال باید از خدمات نوین سلامت بهره‌مند شوند که در شهرستان دشتستان از نیمه دوم سال ۹۵ تاکنون،۵۲ هزار نفر از جمعیت ۸۷ هزارنفری میان‌سال، از خدمات دوران میان‌سالی بهره‌مند شده‌اند، و پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی که توسط کارشناسان ستادی انجام‌گرفته است تا پایان سال جاری، به ۶۰ درصد مورد انتظار استان برسیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با اشاره به اهمیت شناسایی به‌موقع بیماری‌های غیر واگیر گفت: این امر در شروع درمان زودرس و پیشگیری از ناتوانی‌ها و معلولیت‌ها بسیار مهم و تأثیرگذار است.

این مقام مسئول افزود: در راستای کاهش بار بیماری‌های غیر واگیر، برنامه‌هایی بهداشتی از جمله ارتقاء سلامت در این شهرستان همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود.

دارابی ادامه داد: با انجام آزمایش‌های غربالگری، شناسایی به هنگام بیماری‌ها در بیماران و اقدامات درمانی به‌موقع، توانسته‌ایم گامی مهم در راستای کاهش بار بیماری‌های غیر واگیر در جامعه برداریم.

وی شناسایی به‌موقع بیماران را کافی ندانسته و آموزش جامعه در راستای خودمراقبتی و اجرای سایر برنامه‌های سلامت را به‌عنوان عوامل بسیار مهم در اجرای برنامه مراقبت‌های دوره میان‌سالی عنوان کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۲ مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز خدمات جامع سلامت و ۶۳ خانه بهداشت روستایی در شهرستان دشتستان، خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می‌دهند.

دارابی گفت: در راستای اجرای این برنامه، مراقبت‌های دوران میان‌سالی و آزمایش‌های روتین آنکه شامل Hb HCT، قند خون ناشتا، تری گلیسیرید LDL, HDL، می‌باشد با هماهنگی آزمایشگاه مرکزی جهت گروه هدف شاغل در ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام‌شده است.

وی ادامه داد: آزمایش قند خون ناشتا و کلسترول جهت گروه هدف میان‌سال و سالمند رایگان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر