دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: تمدن های چندهزار ساله و سازه های کهن آبی موجود در این استان که یکی از مهمترین الگوهای مدیریتی مصرف بهینه آب با لحاظ مسائل زیست محیطی است در ورطه فراموشی و نابودی قرار گرفته است.به گزارش فکرشهر، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان بوشهر به نقل از شاهپور رجایی در بازدید از سازه ها و ابنیه های باستانی آبی شهرستان جم این استان افزود: استفاده و بکارگیری تجربه، دانش و هندسه فکری گذشتگان در دهه و سده های مختلف تاریخی در اجرای طرح های آبی، مصرف آب و محیط زیست پیرامون ضروری است. 
کد خبر: ۳۶۴۵
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۸

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: تمدن های چندهزار ساله و سازه های کهن آبی موجود در این استان که یکی از مهمترین الگوهای مدیریتی مصرف بهینه آب با لحاظ مسائل زیست محیطی است در ورطه فراموشی و نابودی قرار گرفته است.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان بوشهر به نقل از شاهپور رجایی در بازدید از سازه ها و ابنیه های باستانی آبی شهرستان جم این استان افزود: استفاده و بکارگیری تجربه، دانش و هندسه فکری گذشتگان در دهه و سده های مختلف تاریخی در اجرای طرح های آبی، مصرف آب و محیط زیست پیرامون ضروری است. 

وی اظهارکرد: مطالعه، بازدید و دقت نظر در کیفیت سازه های کهن ما را به این اصل رهنمون می سازد که غیر از مهارت و دانش فنی آنها که در استحکام سازه ها مشهود است، به مسائل زیست محیطی نیز توجه جدی داشته اند.

رجایی بیان کرد: آنان با درک اهمیت و نقش آب در بقا و ادامه حیات خود، همه ابزار و امکانات را به کارگرفته و بدون ورود هرگونه خسارت به محیط پیرامونی خود (با رعایت مسائل زیست محیطی) نسبت به تامین آب اقدام و مهمتر از آن در بهره برداری ، بهره گیری و مدیریت مصرف بهینه آن نیز دقت و اهتمام می ورزیدند .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهرادامه داد: تمدن آبی ˈدایو - گلوقلاتˈ شهرستان جم یکی از مصداق های عینی این واقعیت است.

وی اضافه کرد: با ورود تکنولوژی و حاکمیت برخی پدیده های اقلیمی و ازمهمتر تخریب تعداد قابل توجهی از سازه های آبی کهن، کاهش شدید آبدهی چشمه و قنات، افزایش جمعیت و تامین نشدن آب کافی شرب و کشاورزی از کم و کیف این سازه ها اثر و نشانه ای بیش نمانده است.

وی گفت: علم، تجربه و هنری که در سازه های دیروز نهفته است، می تواند از مهمترین رئوس مطالب فنی و اجتماعی گفت وگوهای کارشناسی و ساختار فکری امروز ما باشد.

رجایی یادآورشد: این تمدن های چندهزار ساله در معرض تخریب و ویرانی قرار گرفته و با ادامه این روند دیری نخواهد پایید که همه آنها در بستر زمان فراموش و از آنها جز نامی به یادگار نخواهد ماند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر