سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۵۹۲
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: تاکنون طرح‌های آبخیرداری در ۱۰ درصد حوزه آبخیز استان بوشهر اجرا شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سهیل مهاجری بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه طرح‌های ابخیزداری تلاش های زیادی صورت گرفته است و شاهد اجرای طرح‌های متنوعی هستیم.

وی اضافه کرد: کل مساحت حوزه آبخیز استان بوشهر بر ۲.۵ میلیون هکتار است که ۷۸ درصد آن در استان بوشهر قرار دارد و بخشی از آن نیز در خارج از استان قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به انجام مطالعات طرح‌های آبخیزداری در ۸۸۰ هزار هکتار اراضی استان خاطرنشان کرد: طرح‌های آبخیرداری در ۲۱۲ هزار هکتار  مساحت استان بوشهر اجرا شده است که شامل ۱۰ درصد از کل حوزه آبخیز استان است.

وی اعتبارات اجرای این طرح‌ها را ۴۳ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۵۶۹ سازه آبخیزداری در سطح استان اجرا شده است که هدف آن تقویت سفرهای‌های زیر زمینی و تامین آب اراضی کشاورزی است.

مهاجری از پیش‌بینی هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری نقش مهمی در تثبیت اشتغال بخش کشاورزی و تامین منابع آبی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: از اعتبارات حوزه نفت ۳۷ میلیارد تومان، از اعتبارات متمرکز ملی ۲۰ میلیارد تومان و از اعتبارات استانی ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر