جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۸۱۴
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: در راستای تدوین سند جامع سلامت شهرستان دشتستان اندیشگاه سلامت با حضور نخبگان و اندیشمندان این شهرستان تشکیل‌شده است. 

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، دکتر حسین دارابی افزود: پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌های سند جامع سلامت شهرستان دشتستان با ادارات و سازمان‌ها مشخص‌شده و درصدد تدوین این سند هستیم.

وی تصریح کرد: در تدوین سند جامع سلامت تمام ادارات شهرستان باهم همکاری و تعامل داشته باشند تا مقوله سلامت هم در آن اداره و هم در جامعه نمود بیشتری داشته باشد بر اساس تصمیماتی که در اندیشگاه سلامت گرفته می‌شود، دستور کار شورای سلامت در فرمانداری تعیین می‌گردد.

دکتر دارابی افزود: در شهرستان دشتستان بر اساس تصمیماتی که در شورای سلامت و امنیت غذایی با حضور فرماندار گرفته شد، تدوین سند جامع سلامت بر اساس برنامه زمان‌بندی، انجام می‌شود و در این راه سعی کرده‌ایم از تمامی پتانسیل‌های موجود استفاده کنیم تا در زمان تعیین‌شده به نتیجه برسیم.

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: اندیشگاه سلامت در هر شهرستان در راستای تدوین سند سلامت تشکیل می‌شود و دارای دو کارگروه عمومی و تخصصی می‌باشد که اندیشه‌ها و مشکلاتی که توسط اعضای عمومی این اندیشگاه مطرح می‌شود در گروه تخصصی که اعضای آن از 5 نفر تشکیل می‌شود اولویت‌بندی و به‌عنوان دستور کار شورای سلامت هر شهرستان تعیین می‌شود

دکتر عیسی صفوی افزود: تشکیل بانک اندیشه با همکاری و استفاده از نظرات نخبگان و اندیشمندانی که در بحث سلامت آگاهی دارند می‌تواند در تدوین سند سلامت و رسیدن به اهداف این سند تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: تصمیماتی که در کمیته تخصصی اندیشگاه گرفته می‌شود باید به‌صورت ریشه‌ای و ساختاری باشد و مهم‌ترین معضلات بهداشتی شهرستان را الویت بندی و روی آن برنامه‌ریزی کنند.

در جلسه اندیشگاه سلامت که با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران برگزار شد، با رأی‌گیری اعضاء رییس، دبیر و 2 نفر کارشناس و مسئول اندیشگاه انتخاب شدند و رییس اندیشگاه به مدت دو سال وظیفه نوشتن پروپوزال و برنامه‌نویسی مشکلات بهداشتی شهرستان را بر عهده دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر