پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۹۶۳
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶

فکرشهر: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با انجام موفقیت آمیز عملیات های امداد رسانی شناورهای ناجی این اداره کل سرنشینان 2 فروند لنج در آبهای خلیج فارس نجات یافتند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمد شکیبی نسب روز یکشنبه افزود: درپی اعلام اضطرار مالک موتور لنج باری در حال تردد در مسیر دوبی به آبادان به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر آبگرفتگی شدید و احتمال غرق شناور، بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و شناور ناجی 2 به منطقه اعزام شد.

وی بیان کرد: با رسیدن ناجی 2 به منطقه و جستجو بر اساس الگوی تعیین شده، سرنشینان موتور لنج حادثه دیده را داخل یک فروند جان پناه ( LIFE RAFT ) یافته و آنها را نجات دادند.

شکیبی افزود: موتور لنج باری بدلیل آبگرفتگی شدید در همان محل غرق شده است.

وی گفت: در عملیات جداگانه دیگر درپی تماس موتور لنج باری در حال تردد در مسیر کویت به بندر گناوه به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی خارگ مبنی بر آبگرفتگی، اتمام بنزین و اخلال در دستگاه موقعیت یاب، هماهنگی لازم بعه مل آمد و شناور ناجی 9 به منطقه اعزام شد.

شکیبی نسب افزود: با رسیدن شناور ناجی 9 به موقعیت اعلام شده، سوخت مورد نیاز و پمپ تخلیه آب در اختیار شناور آسیب دیده قرارگرفت و ناجی 9 پس از اطمینان از کنترل آبگرفتگی به سمت پایگاهش در اسکله مروارید جزیره خارگ بازگشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر