چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
انجام سومین انتقال قلب به‌صورت پروازی؛
فکرشهر: مسئول مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به انتقال قلب بیمار مرگ‌مغزی دشتستانی به تهران گفت: چهار عضو این جوان برای پیوند به بیماران برداشته شد...
کد خبر: ۳۷۷۶۲
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

فکرشهر: مسئول مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به انتقال قلب بیمار مرگ‌مغزی دشتستانی به تهران گفت: چهار عضو این جوان برای پیوند به بیماران برداشته شد.

به گزارش فکرشهر، علیرضا باقری با تقدیر و تشکر از حرکت انسان‌دوستانه خانواده مهدی ترخان برای اهدای اعضای این جوان اظهار داشت: چهار عضو این جوان ۱۷ ساله دشتستانی عصر امروز از بدن وی جدا شد تا به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شود.

وی ادامه داد: با حضور تیم پزشکی بیمارستان شهید رجایی تهران، قلب این جوان برداشته شد و با پرواز به تهران ارسال شد تا به جوانی ۳۰ ساله حیاتی تازه ببخشد.

مسئول مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی (OPU) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: کبد و دو کلیه این بیمار نیز برای پیوند به بیماران به بیمارستان پیوند شیراز ارسال شده است.

وی با بیان اینکه پیوند و انتقال قلب بیمار باید خیلی سریع انجام شود، خاطرنشان کرد: در کل کشور تا کنون فقط سه مورد انتقال قلب با پرواز انجام شده است که دو مورد مربوط به بوشهر بوده است.

باقری ادامه داد: این پیوند هشتمین پیوند اعضاء در استان بوشهر طی سال جاری و سی‌ویکمین پیوند اعضاء در تاریخ استان بوشهر بوده است.

وی گفت: مهدی ترخان جوان ۱۷ ساله در شهر شبانکاره تصادف کرد و مرگ مغزی شده بود.

گزارش تصویری (+16)/ جوان دشتستانی، به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر