دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۹۸۴
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰

فکرشهر: معاون عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر از انجام سالانه بیش از ۳۲ هزار ماموریت فوریت‌های پزشکی در استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، علیرضا پورشمس با اشاره به سختی‌های کار در اورژانس اظهار داشت: ماهیت کار پرسنل اورژانس ۱۱۵ مواجهه مستقیم و دست اول با بیماری‌ها و مصدومین در همه اماکن است.

وی اضافه کرد: این مواجهه باعث استرس و فشار مضاعف خواهد شد چرا که پرسنل اورژانس در سوانح مختلف باید کارهای مختلف امدادی انجام دهند و این عملیات محدود به عملیات درمانی نیست.

پورشمس افزود: فوت شش نفر از همکاران در سوانح اورژانس هوایی کشور و بیش از ۲۰ نفر در سایر سوانح مرتبط در حین انجام ماموریت و همچنین مجروحیت بسیار زیادی از همکاران در طول سنوات گذشته موید سختی‌های کار در اورژانس ۱۱۵ است.

وی با بیان اینکه جلب رضایت ارباب رجوع و حفظ کرامت مردم از اهداف اورزانس ۱۱۵ است گفت: پرسنل اورژانس ۱۱۵ گاها در صحنه حوادث مجبورند مانند یک پلیس امنیت صحنه حادثه را مدیریت کنند و گاها مانند یک آتش‌نشان باید عملیات رهاسازی مصدوم و برقراری ایمنی صحنه را انجام دهند و بعضا مانند یک روانشناس بازخورد مناسب به رفتارهای تهاجمی برخی اقشار جامعه داشته باشند.

معاون عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر اظهار کرد: به طور میانگین سالانه بیش از ۳۲ هزار ماموریت در سطح استان بوشهر توسط همکاران زحمتکش فوریت‌های پزشکی انجام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر