سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۲۹۸
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۵

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: زنان محور سلامت خانواده بوده و بخش مهمی از فعالیت‌های مربوط به خود مراقبتی و مراقبت از دیگران در منزل بر عهده آنها است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد آخوندی با اشاره به هفته سلامت بانوان اظهار کرد: هر ساله هفته ملی سلامت بانوان ایران با هدف حساس‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص مهم‌ترین اولویت‌های سلامت زنان به کل جامعه از جمله زنان، مردان، مدیران و سیاست گذاران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته ملی سلامت بانوان ایران «ورزش، نسخه رایگان سلامت زنان» است گفت: شیوع کم تحرکی در جامعه زنان کشور ۲ برابر مردان است که تأثیر آن بر همه ابعاد سلامت آنان از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها تا مشکلات روانی اجتماعی، اسکلتی عضلانی، ناباروری را در پی دارد.

وی زنان را محور و مدیر سلامت خانواده برشمرد و گفت: خدمات مراقبتی ویژه‌ای برای تمامی گروه‌های سنی بانوان در شهرستان دیر ارایه می‌شود که ارایه رایگان مکمل‌های دارویی یکی از این موارد است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تصریح کرد: بخش مهمی از فعالیت‌های مربوط به خود مراقبتی و مراقبت در منزل بر عهده زنان است و مرگ و میر، ناتوانی و رفتارهای آنها، تمامی ابعاد سلامت خانواده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آخوندی اضافه کرد: آثار رفتارهای زنان و مادران بر جنبه‌های مختلف سلامت بر همه اعضای خانواده و تأثیر آن در فرهنگ رفتاری آنها غیرقابل انکار است.

وی گفت: امسال نیز به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی در دیر برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر