دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۷۰۴
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از بخشودگی خسارات و ضرر و زیان ناشی از تاخیر در پرداخت حقوق دولتی بهره برداران معادن استان در مهلت مقرر خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، معدن وتجارت استان بوشهر٬ حسن بحرینی دراین باره گفت: به منظور حمایت از بهره بردارانی که در شرایط رکود بخش معدن  با زیان و تاخیر در پرداخت حقوق دولتی مواجه بوده اند  دولت با تشکیل کارگروه ویژه، بخشش جرایم ناشی از تاخیر در پرداخت بدهی‌ها را در دستور کارخود قرارداده است.

بحرینی افزود: بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران و به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و بر اساس قانون اصلاح قانون معادن، ضرر و زیان ناشی از تاخیر در پرداخت حقوق دولتی در مهلت مقرر تا پایان سال ۹۵ محاسبه و مطالبه نخواهد شد.

وی بیان داشت: بر اساس تبصره الحاقی آیین‌نامه اجرایی قانون معادن، خسارت و ضرر و زیان ناشی از تاخیر در پرداخت حقوق دولتی در مهلت مقرر، موضوع ماده ۵۵ این آیین‌نامه در مواردی که به تشخیص کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد ودارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور، شرایط رکود بر بنگاه یا افت قابل توجه تولید و کاهش میزان فروش به دلیل وضعیت حاکم بر بازار، محرز شود تا پایان سال ۹۵ محاسبه و مطالبه نمی‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهرتصریح کرد: این معافیت مشروط به این شده است که بدهی گذشته در مورد حقوق دولتی ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ ۱۰ تیرماه لغایت  ۱۰ دیماه سال ۹۶ تسویه گردد و بر اساس ماده ۱۱۸ آیین‌نامه مذکور ضرر و زیان ناشی از دیرکرد پرداخت مطالبات قطعی حقوق دولت در این آیین‌نامه به ازای هر ماه تاخیر، معادل یک درصد اصل مطالبات تعیین می‌شود.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر