پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۸۷۹
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۷

فکرشهر: معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای کاهش و رفع مشکلات جامعه تشکیل اطاق فکر جوانان در استان ‌ها ضروری است.

به گزارش فکرشهر از فارس، محسن جوادی در هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی در بوشهر اظهار داشت: فرهنگ و فرهیختگی دارای  جنبه‌های متفاوتی است که مولفه‌های مشترک آنها علم، دانایی، معنویت، دینداری ، اخلاق ، هنر و خلاقیت است.

وی افزود: وقتی از بحران‌های فرهیختگی صحبت می کنیم در واقع فرهنگ ما آسیب دیده است که شورای فرهنگ عمومی که متولی پرداخت به مشکلات فرهنگی است نمی تواند فقط به یک وجه مشکل آن را حل کند بلکه نیازمند فرابخش دیدن مشکلات حوزه فرهنگ است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر دانش و فرهنگ در یک جامعه رشد نکند نمی‌توانیم از فرهنگ صحبت کنیم و زمانی فرهنگ در یک جامعه مستولی و مسلط می‌شود که جامعه از یک خردمندی مناسب بهره مند شود.

جوادی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر توسعه دانش و پشتیبانی از دانش‌های نوین تاکید دارد که باید به شکل پیوسته مشکلات فرهنگ را ببینیم و شورای فرهنگ عمومی باید به شکل جدی به آن و علی الخصوص در حوزه علوم ورود کند.

وی با اعلام این که شورای فرهنگ عمومی می‌تواند بستر رفع مشکلات فرهنگی جامعه را فراهم کند، عنوان کرد: مشکلات فرهنگی را به شکل آنی و بدون برنامه و راهکار نمی‌شود حل کرد بلکه باید ضمن تحقیق و پژوهش به دنبال راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات حوزه فرهنگ جامعه باشیم و دیگر توصیه کردن برای یک چالش اجتماعی به مانند موضوع طلاق و مشکلات خانواده جوابگو نیست.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برای کاهش و رفع مشکلات جامعه تشکیل اطاق فکر جوانان در استان ‌ها ضروری است که البته برای رفع مشکلات جامعه نیاز است که این نوع چالش‌ها را از زبان جوانان بشنویم.

وی عنوان کرد: بوشهر دارای ریشه‌های فرهنگی مناسب در قرون متمادی است که آثار بزرگی برای ما خلق کرده‌اند که باید این گذشته را به عنوان یک فرهنگ در پیش چشمان نسل جدید قرار دهیم تا نسل کنونی بتواند به عنوان یک چراغ راهنما برای هدایت فکری نسل جدید استفاده کند.

جوادی خردمندی و دانایی را بستری برای ایمان و معنویت ذکر کرد و با اعلام این که برای داشتن جامعه‌ای خردمند ضروری است ایمان خود را در یک بستر معنویت ارتقا دهیم، گفت: برای جذب جوانان نیازمند ایجاد جذابیت در بخش کتاب و کتاب‌خانه ها هستیم که در صورت تنوع ندادن نشر کتب نمی توانیم جوانان را به این بخش سوق دهیم ضمن این که حمایت از ناشران و نویسندگان بومی در این زمینه تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: ایجاد نذر و خیریه کتاب باید در دستور کار قرار گیرد جون دولت به اندازه کافی قادر به سرمایه‌گذاری مالی در این بخش نیست.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: با توجه به همراهی و همدلی مدیران ارشد استان بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان، این استان می تواند پیشگام در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی کشور قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر