جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: روستای خیرک در بخش ارم شهرستان دشتستان دارای ۵۰ هکتار زمین دیم، ۳۷ هکتار زمین آبی و ۴۳ هکتار باغات می باشد. این منطقه یکی از روستاهای مستعد با قابلیت بالای کشاورزی است و...
کد خبر: ۳۹۱۳۴
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: روستای خیرک در بخش ارم شهرستان دشتستان دارای ۵۰ هکتار زمین دیم، ۳۷ هکتار زمین آبی و ۴۳ هکتار باغات می باشد. این منطقه یکی از روستاهای مستعد با قابلیت بالای کشاورزی است و شرایط مساعد آب و هوایی و خاک مناسب این روستا را مستعد پرورش گونه های مختلف کشاورزی باغی و کوهی کرده است. 

دهیار خیرک در گفتگو با فکرشهر گفت: خرمالو یکی از محصولات مرغوب و با کیفیت این روستا می باشد که در حال حاضر 8 هکتار از اراضی روستا زیر کشت این محصول رفته است.

محمد ایلان کشکولی ادامه داد: نیاز آبی این درخت بین هفت تا نه روز یک دوره آبیاری بوده که در حال حاضر آبیاری این باغات به شکل غرق آبی و سهمیه ای است و با تغییر شیوه آبیاری و توسعه زیر کشت این محصول، شاهد افزایش تولید و اشتغال زایی بیشتر نیز خواهیم بود.

وی افزود: به دلیل بارش برف در سال گذشته میزان میوه دهی امسال کم شده است با این حال انتظار داریم از میزان زیر کشت حدود 30 تن محصول برداشت شود.

دهیار خیرک اضافه کرد: با توجه به پتانسیل های این روستا نیاز است که مسوولین استان در برنامه های بلند مدت خود به پتانسیل های موجود توجه بیشتری کرده و با علمی کردن کشاورزی بتوانیم شاهد شکوفایی این روستا باشیم.

کشکولی در پایان گفت: مشکل بزرگ کشاورزان این روستا بازاریابی محصولات است که به علت فقدان تعاونی های فعال در بخش و حتی شهرستان برای فروش محصول با مشکل مواجه می شوند و مجبورند محصولی را که با زحمت بسیار به دست آورده اند با قیمتی پایین تر از هزینه کردشان به فروش برسانند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۱
۳تن یا۳۰تن .یاشاهخسرو
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر