پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۴۹۳
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

فکرشهر: مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر از ترد روزانه ۱۲۰ اتباع افغان از بوشهر خبر داد و گفت: شش هزار دانش‌آموز مهاجر در استان بوشهر تحصیل می‌کنند.

به گزارش فکرشهر، عبدالرضا بشیری ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در استان بوشهر خدمات مختلفی ارائه شده است.

وی در خصوص تحصیل دانش آموزان، افزود: اکنون شش هزار دانش آموز مهاجرین و اتباع در استان بوشهر تحصیل می کنند که از سال گذشته تحصیل افراد به صورت رایگان انجام می شود.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر در زمینه بهداشت و درمان به این افراد نیز بیان کرد: در استان بوشهر اتباع نیازمند تحت پوشش بیمه سلامت به طور رایگان قرار گرفتند که هزینه آن از طریق کمیساری ها به بیمه سلامت پرداخت شده است.

وی افزود: در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان از کمیساری‌ها جذب شده است که برای ساخت هفت واحد  مسکونی، یک دیوار ۸۰۰ متر مربع دور مهمان‌شهر دالکی و ساخت پارک در مهمان‌شهر هزینه شده است.

توسعه آموزش به مهاجرین

بشیری عنوان کرد: در سال ۲۰۱۷ یک میلیارد تومان جذب شده است که برای تکمیل مدرسه ۱۲ کلاسه که دارای ۲۰ درصد دانش‌آموز افغانی و ۸۰۰ متر مربع اردوگاه برج مقام هزینه شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح سرشماری اتباع غیرمجاز در استان بیان کرد: این طرح شامل افرادی که دارای همسر و فرزند ایرانی لازم تحصیل دارند می شود.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر افزود: تا کنون ۲۳ هزار نفر در این طرح مورد سرشماری قرار گرفته‌اند.

تکلیف زنان مزدوج با مردان افغان

وی گفت: از دیگر کارهای صورت گرفته در  این اداره کل تعیین تکلیف زنان مزدوج با مردان افغان و فرزندانشان بود، افراد جهت دریافت شناسنامه و کارت ملی به وزارت کشور و امور خارجه ارائه شده است.

بشیری در خصوص برنامه های فرهنگی انجام شده، خاطر نشان کرد: جشنواره کشوری افغانستان شناسی بهمن ماه سال جاری در بوشهر برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین تیم‌های مختلف ورزشی افغان استان به مسابقات کشوری اعزام شده است.

اعزام افغان‌های ساکن بوشهر به مراسم اربعین

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر به اعزام افغان‌های ساکن بوشهر به مراسم اربعین به کربلا خبر داد و گفت: برای این افراد پاسپورت موقت اماده و افراد به همایش عظیم اربعین اعزام شدند.

وی افزود: ۳۵ هزار اتباع خارجه در استان بوشهر شناسایی شدند که از این تعداد ۷ هزار نفر دارای کارت آمایش، پنج هزار گذرنامه خانوادگی و ۲۳ هزار نفر درطرح سرشماری شرکت کردند.

بشیری در خصوص کار اتباع در استان، بیان کرد: تنها افراد مجاز می‌توانند به فعالیت اقتصادی در استان بپردازند.

ترد متکدیان خارجی

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر خاطر نشان کرد: روزانه ۱۲۰ افغان غیر مجاز از استان بوشهر تردد می شوند.

وی در خصوص متکدیان خارجی، بیان کرد: متاسفانه متکدیان خارجی وجود دارد و برخی افراد سودجو داخلی نیز از این افراد سوء استفاده میکنند.

بشیری عنوان کرد: این اداره کل در صورت انجام وظیفه همه دستگاه های ذیربط آمادگی ترد این افراد را دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر