سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: دستگاه قضایی باید با همکاری دستگاه های اجرایی، گروه ها و افرادی که به صورت سازمان یافته اقدام به تکدی گری می کنند را شناسایی و با جدیت برخورد قاطع کنند.به گزارش فکرشهر، محمدحسن پرآور در جلسه ساماندهی و جمع آوری متکدیان استان بوشهر با تبریک به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام اظهار داشت: بسیاری از متکدیان موجود در استان بوشهر از افراد غیر بومی هستند که طریق گروه ها و افراد سودجو در بیرون از استان ساماندهی می شوند و در بازه زمانی معینی برای تکدی گری می پردازند.
کد خبر: ۴۰۰۱
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۴

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: دستگاه قضایی باید با همکاری دستگاه های اجرایی، گروه ها و افرادی که به صورت سازمان یافته اقدام به تکدی گری می کنند را شناسایی و با جدیت برخورد قاطع کنند.

به گزارش فکرشهر، محمدحسن پرآور در جلسه ساماندهی و جمع آوری متکدیان استان بوشهر با تبریک به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام اظهار داشت: بسیاری از متکدیان موجود در استان بوشهر از افراد غیر بومی هستند که طریق گروه ها و افراد سودجو در بیرون از استان ساماندهی می شوند و در بازه زمانی معینی برای تکدی گری می پردازند.

وی افزود: با عزمی که در مجموعه مربوطه در استان و برنامه ریزی مدون شهرستان های استان بوشهر مشاهده می شود، امیدواریم در مدت زمان کوتاهی آسیب متکدی گری در این استان ریشه کن شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تکدی گری در قانون مجازات اسلامی ایران به عنوان یک جرم مشخص شده است، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید با همکاری دستگاه قضایی با گروه ها و افرادی که به صورت سازمان یافته اقدام به تکدی گری می کنند با جدیت برخورد  قاطع کنند.

پرآور بیان کرد: متکدیان خارجی بصورت غیرقانونی وارد کشور می شوند و با ورود خود به کشور انواع مختلفی بیماری های غیر قابل درمان و سایر آلودگی ها وارد می کنند.

اولویت اصلی ما جمع آوری متکدیان خارجی در استان بوشهر است

وی اولویت اصلی را جمع آوری متکدیان خارجی در سطح استان عنوان کرد و گفت: تمامی فرمانداران استان تا زمان پاکسازی کامل متکدیان ایرانی و خارجی در سطح شهرستان ها ستاد ساماندهی متکدیان را بصورت مستمر برگزار کنند و ماهانه گزارشات خود را به اداره کل امور اجتماعی استانداری بوشهر ارسال نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در زمینه جمع آوری متکدیان دستگاه قضایی به عنوان نقطه آغاز کار بشمار می رود و باید با دستگاه های اجرایی در راستای جمع آوری آنان همکاری لازم داشته باشد.

پشتیبانی، جمع آوری متکدیان و تدارکات بر عهده شهرداری هاست

محمدحسن پرآور پشتیبانی، جمع آوری متکدیان و تدارکات بر عهده شهرداری هاست، گفت: شهرداری ها با کمک بهزیستی باید نیروهای ایرانی و خارجی را تفکیک کرده و با گرفتن اثر انگشت و تصویر آنان را در سامانه خود ثبت کنند.

وی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر نیز باید افراد تحت پوشش خود را که در حال تکدی گری هستند جمع آوری کند و با ارائه مشاوره اجتماعی و مساعدت های لازم از حرکات آنان جلوگیری کند.

وی یادآور شد: اداره کل بهزیستی استان هم با روان شناسی اجتماعی و آموزش شغلی در ارودگاه خود از متکدیان جامعه هدف خود نگهداری کند.

گرفتن آزمایش های لازم از متکدیان توسط دانشگاه علوم پزشکی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر باید با حضور در اردوگاه های بهزیستی و اتباع امور خارجه استان از متکدیان آزمایش های لازم بگیرد تا نیروهای ما دچار بیماری و مشکلات از این قبیل نشوند.

پرآور افزود: صداوسیما در موضوع آگاه سازی مردم و اجتماع در رابطه با موضوع تکدی گری نقش مهمی دارد و می تواند در قالب برنامه های اجتماعی خود در رابطه با این پدیده شوم و اعترافات افراد متکدی که دستگیر می شوند بپردازد.

وی اظهار کرد: متکدیانی که دچار اعتیاد و دیگر بیماری ها هستند باید توسط بهزیستی بصورت مجزا نگهداری شوند و تحت درمان قرار گیرند.

محمدحسن پرآور گفت: بعضی از متکدیان آنقدر حرفه ای شده اند و با وجود سرمایه و ثروت زیادی که دارند باز هم دست به گدایی می زنند و باید آنها را با شرایط ویژه ای ساماندهی و تحویل خانواده ها قرار دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان بوشهر و دشتستان در راستای جمع آوری و برخورد با متکدیان در دستور کار استان قرار دارد و امیدواریم بتوانیم این موضوع را با فرهنگ سازی و برنامه ریزی دقیق در اجتماع پاکسازی کنیم.
منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر