سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: طرح ملی انسداد مبادی بی سوادی در بوشهر اجرا می‌شود.به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه پذیرش در دانشگاه های معتبر کشور جایگاه مطلوبی ندارد و باید تلاش شود تا شرایط برای حضور جوانان بوشهر در دانشگاه های ممتاز کشور فراهم شود.وی به رتبه پائین استان بوشهر در کنکور سراسری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تقویت بنیه علمی دانش آموزان از مهمترین راهکارهای بهبود جایگاه استان بوشهر در زمینه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های ملی است و باید دوره‌های اموزشی مناسبی بدین منظور برگزار شود.
کد خبر: ۴۰۳۵
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: طرح ملی انسداد مبادی بی سوادی در بوشهر اجرا می‌شود.
به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه پذیرش در دانشگاه های معتبر کشور جایگاه مطلوبی ندارد و باید تلاش شود تا شرایط برای حضور جوانان بوشهر در دانشگاه های ممتاز کشور فراهم شود.

وی به رتبه پائین استان بوشهر در کنکور سراسری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تقویت بنیه علمی دانش آموزان از مهمترین راهکارهای بهبود جایگاه استان بوشهر در زمینه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های ملی است و باید دوره‌های اموزشی مناسبی بدین منظور برگزار شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: باید کلاس های کنکور با کیفیت بالایی در استان بوشهر برگزار شود و استفاده از معلمان و مدرسان استانی نیز در اولویت باشد و باید اعتبارات مورد نیاز برای برگزاری این کلاس‌ها توسط مردم و موسسات و سازمان ها تامین شود.

وی خواستار توجه اموزش و پرورش به دانش آموزان سوم دبیرستانی شد و تاکید کرد: از سال آینده قبولی کنکوری‌ها براساس معدل سال سوم متوسطه است و این مهم باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد.

برگزاری کارگاه‌های مبارزه با بی سوادی در بوشهر

سالاری خواستار استفاده از ظرفیت دانشگاه خلیج فارس بوشهر برای جذب بیشتر استعدادهای هوشی دانش آموزان استان بوشهر در دانشگاه‌های دولتی شد و ادامه داد: راه‌اندازی مراکز علمی در استان بوشهر باید زمینه را برای بهبود شرایط علمی استان فراهم آورد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی برای توسعه علمی استان بوشهر صورت گرفته است و نیروگاه اتمی بوشهر نیز در این زمینه همکاری خواهد داشت که خانه فیزیک با همکاری نیروگاه اتمی در بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

استاندار بوشهر از اجرای طرح ملی انسداد مبادی بی سوادی در بوشهر خبر داد و افزود: باید تلاش کنیم تا حتی یک نفر هم بی سواد نداشته باشیم و زمینه برای سوادآموزی همه افراد فراهم شود.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: کارگاه‌های مبارزه با بیسوادی به منظور افزایش باسوادی و جلوگیری از بی‌سوادی در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار می شود.

منبع: مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر