سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۶۲۶
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶

فکرشهر: دبیر کمیته علمی پانزدهمین کنفرانس ریاضی کشور گفت: چند سال اخیر، بنیه علمی دانشجویان به شدت ضعیف شده است و با صحبت با معلمین نیز مشخص می‌شود که در تمام مقاطع تحصیلی مدارس نیز این مشکل وجود دارد که دلیل آن به خصوص در آموزش یعنی فهم صحیح یادگیری و یاددهی ریاضی است

به گزارش فکرشهر، سعید کریمی در مراسم افتتاحیه پانزدهمین کنفرانس ریاضی کشور در بوشهر اظهار داشت: موضوع آموزش در وزارت آموزش و پرورش پرورش خیلی مهم تر از وزارت علوم است هر چند هر دوی این وزارتخانه به جای خود مهم است که دلیل آن خروجی‌های آموزش و پرورش ورودی آموزش و عالی محسوب می‌شود.

وی با اعلام این که در چند سال اخیر، بنیه علمی دانشجویان به شدت ضعیف شده است، افزود: با صحبت با معلمین نیز مشخص می‌شود که در تمام مقاطع تحصیلی مدارس نیز این مشکل وجود دارد که دلیل آن به خصوص در آموزش یعنی فهم صحیح یادگیری و یاددهی ریاضی است.

به گزارش فارس، دبیر کمیته علمی پانزدهمین کنفرانس ریاضی کشور تصریح کرد: برخی از موسسات که خارج از آموزش و پرورش هستند مانند خانه ریاضیات و شهربازی ریاضی در برخی از دانشگاه ها در راستای عمومی و مفهومی‌کردن ریاضات نقش اساسی بر عهده دارند.

کریمی یادآور شد: در آموزش ریاضی لازم است متخصصینی در جهت بهبود کیفیت آموزش شرکت کند و هدف از این همایش نیز رسیدن به این هدف است.

وی بیان کرد: برای نابودی ملتی نیازی به حمله نظامی شود بلکه فقط تضعیف آموزش آن کشور سبب نابودی آن ملت می‌شود پس نیاز است که متخصصین در راستای بهبود یاددهی اقدام کنند که در دانشگاه خلیج فارس ، دوره کارشناسی ارشد آموزش ریاضی راه اندازی شود که به وزارت آموزش عالی جهت تصویب ارسال شده است.

دبیر کمیته علمی پانزدهمین کنفرانس ریاضی کشور بیان کرد: با مطرح شدن برگزاری کنفرانش پانزدهم ریاضی در بوشهر، دانشگاه خلیج فارس نیز مشارکت فعالی در این بخش داشته است.

 کریمی عنوان کرد: 297 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس واصل شد و 30 کارگاه داشتیم که هشت نفر سخنران داخلی و یک نفر سخنرانی از خارج از کشور در این کنفرانس به ارائه سخنرانی پرداختند و یک نفر از مدعوین خارجی نیز به دلیل ناآرامی اخیر نتوانست در این کنفرانس شرکت کند.

وی اداه داد: داوری این مقالات در سه سرگروه با ایجاد یک کارگروه و هر مقاله توسط دو داور بررسی شد که در چهارمین جلسه کمیته علمی 26 مقاله سخنرانی، 66 مقاله به شکل پوستر و 9 کارگاه مطرح می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر