پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: منابع موجود در کتابخانه های مدارس این استان به روز نیست و کتابهای موجود نیاز دانش آموزان پشت کنکور را تامین نمی کند.به گزارش فکرشهر، ناصر کرمی در جمع مسوولان استان بوشهر افزود: با توجه به این که منابع کنکور هر سال تغییر می کنند باید اعتباراتی برای تامین کتابهای مورد نیاز دانش آموزان تخصیص یابد.وی اضافه کرد: با توجه به این که هم اکنون 200 مرکز پیش دانشگاهی در استان بوشهر وجود دارد با یک برنامه ریزی مدون حداقل دو میلیارد ریال برای تامین کتابهای کتابخانه های این مراکز باید سرمایه گذاری شود.
کد خبر: ۴۰۷۴
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵

فکرشهر: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: منابع موجود در کتابخانه های مدارس این استان به روز نیست و کتابهای موجود نیاز دانش آموزان پشت کنکور را تامین نمی کند.

به گزارش فکرشهر، ناصر کرمی در جمع مسوولان استان بوشهر افزود: با توجه به این که منابع کنکور هر سال تغییر می کنند باید اعتباراتی برای تامین کتابهای مورد نیاز دانش آموزان تخصیص یابد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که هم اکنون 200 مرکز پیش دانشگاهی در استان بوشهر وجود دارد با یک برنامه ریزی مدون حداقل دو میلیارد ریال برای تامین کتابهای کتابخانه های این مراکز باید سرمایه گذاری شود.

کرمی اضافه کرد: مهر امسال شش هزار و 126دانش آموز پیش دانشگاهی دراستان بوشهر به کلاس های درس می روند که حدود 50درصد آنها علاقه مند به شرکت در کلاس های کنکور هستند.

وی یادآورشد: همچنین از این تعداد دو هزار دانش آموز نیز دانش آموز بی بضاعت مستعد هستند که به دلیل مشکلات مالی توان شرکت در کلاس های کنکور را ندارند. 

کرمی بیان کرد: برای راه اندازی کلاس های کنکور در استان بوشهر 48میلیارد ریال اعتبار نیاز است که 50 درصد آن توسط اولیای دانش آموزان و مابقی از اعتبارات دولتی باید تامین شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: براساس برنامه ریزیهای انجام شده باید 150کلاس کنکور درقالب 37هزار و500 جلسه تشکیل شود.

وی درمورد آموزشکده های فنی استان بوشهرگفت: بیشتر دانشجویان نوبت روزانه این دو مرکز آموزشی در استان بوشهر غیر بومی هستند که ایجاد کلاس های تقویتی برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان علاقه مند به این مراکز آموزشی ضروری است.

وی با اشاره به کنکور سال آینده بیان کرد: کنکور سال آینده به پنج قطب درکشور تبدیل شده است که در سال اول این طرح سوابق تحصیلی دانش آموزان مد نظر قرار می گیرد. 

کرمی با اشاره به این که نتیجه کنکور امسال 12مرداد اعلام می شود افزود: دانش آموزان شرکت کننده براساس نیاز استان به تخصص های گوناگون باید رشته های خود را انتخاب کنند که بخشی از آنها از رشته های تخصصی مورد نیاز استان محروم هستند. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر