چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
استاندار بوشهر خبر داد؛
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: یکهزار و 150 میلیارد ریال اعتبار به طرح راه آهن بوشهر - شیراز اختصاص یافته است...
کد خبر: ۴۱۵۹۹
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: یکهزار و 150 میلیارد ریال اعتبار به طرح راه آهن بوشهر - شیراز اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند در جریان بازدید از برخی پایگاه های خبری و مطبوعات محلی بوشهر افزود: با توجه به حجم بالای اعتبار مورد نیاز برای این طرح، مقرر شده 85 درصد اعتبار آن از محل فاینانس خارجی (کشور چین) و 15 درصد هم از اعتبار مصوب داخلی تامین شود.

وی اضافه کرد: در نشست با اعضای کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در استانداری بوشهر مقرر شد 15 درصد سهم اعتبار ریلی را دولت از صندوق توسعه ملی تامین کند.

گراوند گفت: براین اساس حتی اگر امور مربوط به فاینانس طرح آماده نشود این میزان اعتبار را سال آینده برای طرح راه آهن بوشهر - شیراز در اختیار داریم.

طرح راه آهن بوشهر - شیراز- عسلویه در دولت نهم مصوب شد و در سال 1385 عملیات اجرایی 2 قطعه آن در استان بوشهر آغاز شد اما پس از مدتی به دلیل نبود اعتبار متوقف شد.

از مجموع 18 قطعه راه آهن شیراز -بوشهر- عسلویه تاکنون چهار قطعه اجرایی شده که بطور متوسط پیشرفت فیزیکی آنها 50 درصد است.

طول این طرح 630 کیلومتر است که 300 کیلومتر آن در محدوده استان فارس و مابقی در محدوده استان بوشهر واقع شده است.

برای اجرای چهار قطعه یادشده شامل 2 قطعه در استان فارس و 2 قطعه در استان بوشهر 900میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

از مجموع 18 قطعه راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه 11قطعه در فاصله شیراز تا بوشهر و هفت قطعه نیز از سه راهی اهرم تا عسلویه در استان بوشهر است.

طول 30تونل پیش بینی شده برای این مسیر 21 کیلومتر است که بلندترین تونل آن 4 هزار و 100 متر است.

استاندار بوشهر در نشست بیست وسوم آذرماه امسال با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بوشهر گفت: اجرای راه آهن شیراز - بوشهر- عسلویه خواسته دیرینه مردم استان بوشهر است و باتوجه به اینکه اینطرح در سال 85 آغاز شده است اما هم اینک تعطیل شده و انتظار می رود
با اهتمام جدی زمینه فعال سازی آن فراهم شود.

گراوند یادآورشد: واقع شدن نیروگاه اتمی، پارس جنوبی و پایانه صادراتی نفت کشور در استان بوشهر و تامین 80 درصد گاز مصرفی کشور توسط این استان ضرورت دارد در ارتباط با اولویت بندی طرح ها راه آهن شیراز - بوشهر- عسلویه بطور ویژه دیده شود.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه بخشی مهم از اعتبار مورد نیاز این طرح از طریق فاینانس جذب می شود تامین 15 درصد سهم دولت گیر اصلی این طرح است که با فراهم شدن 15 درصد از 2 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز اجرای طرح یاد شده می توان به تامین فاینانس خارجی و فعال سازی پروژه امیدوار شد.

گراوند گفت: در ارتباط با حمل و نقل یکی از زیرساخت های مهم برای این بخش احداث شبکه ریلی است که با توجه به اینکه اتصال شبکه راه آهن شیراز – بوشهر توجیه پذیری اقتصادی شبکه راههای متصل شده به استان فارس را دو چندان می کند باید مورد توجه جدی واقع شود.

گراوند ادامه داد: بهره گیری از مناطق ساحلی کشور نیازمند توجه جدی به احداث شبکه ریلی دارد که با این شرایط باید این طرح در اولویت های اصلی کشور قرار گیرد.

وی گفت: احداث این خط آهن و اتصال آن به فرودگاه جدید بوشهر، بندر بوشهر و جزیره نگین و اتصال به منطقه پیش بینی شده برای ایجاد منطقه آزاد تجاری بوشهر استفاده از ظرفیت های اقتصادی این استان را برای اقتصاد ملی دوچندان خواهد کرد.

استاندار بوشهر درباره کالای همراه ملوان (ته لنجی) بیان کرد: در زمینه کالای همراه ملوان مصوبه دولتی وجود دارد.

وی افزود: دستگاه های نظارتی در مورد کالای همراه ملوان گزارش هایی ارائه کردند که باعث ایجاد حساسیت شده اما نهایت تلاش و پیگیری خود را برای حل این مشکل انجام می دهیم.

گراوند، در باره تعطیلی روزهای پنجشنبه بیان کرد: هرچند تعطیلی پنجشنبه ها خلاف قانون است اما درزمان حاضر استان های بوشهر، خوزستان و ایلام تعطیل هستند و این موضوع بجد و با کار کارشناسی پیگیری می شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تکمیل طرح های نیمه تمام از اولویت استان به شمار می رود گفت: تا زمانی که طرح های مهم نیمه تمام در استان تکمیل نشود، طرح جدید دیگری شروع نمی شود.

وی در ارتباط با نقش رسانه ها اظهار کرد: مطبوعات و رسانه ها چشم بینای جامعه هستند.

استاندار بوشهربا تاکید براینکه نگاه سیاسی در کار رسانه ها و مطبوعات جذابیت ندارد گفت: مطبوعات با وجود حمایت از دولت باید مسائل و مشکلات جامعه را هم منعکس و راهکارهای رفع این مشکلات را بیان کنند.

گراوند تاکید کرد: از انتقاد سازنده استقبال می کنیم و شاه بیت این انتقاد هم باید اصلاح امور باشد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه نقدهای از سر عصبانیت را با آرامی پاسخ می دهیم، گفت: در مورد انتصاب های اخیرحق دارم پس از مشاوره، بررسی و کارهای کارشناسی، تصمیم گیری کنم و هیچ انتصابی بدون دلیل انجام نشده و بنا نیست همه مسائل در تصمیم گیری ها را بیان کنم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر