شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۶۸۶
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۹

فکرشهر: لزوم مقابله با گرانی در شهرستان عسلویه، تاکید بر لزوم تقویت کلانتری چغادک و لزوم کمک به هم‌نوعان از مسائل مهم مطرح شده در نماز جمعه عسلویه و چغادک در این هفته است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه در ادامه مباحث گناهان کبیره به موضوع قطع صله رحم اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند در قرآن تاکید زیادی بر انجام صله رحم کرده است و قطع صله رحم را مایه زیانکاری در دنیا وآخرت دانسته است.

وی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام نیز در این زمینه فرموده است بعد از شرک به خدا که منحوس‌ترین عمل است، قطع صله رحم در مرتبه بعدی است و بریدن از خویشان و اقوام بسیار مذموم و ناپسند است.

امام جمعه عسلویه افزود: خیلی ساده از کنار عدم ارتباط با اقوام می‌گذریم؛ باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم و اگر بین ما و اقوام مشکلی بود گذشت کنیم. ما مسلمان هستیم و باید از پیامبر و امامان خود درس بگیریم که در برابر اقوامیکه  علیه آنها شمشیر هم می کشیدند با گذشت برخورد می کردند. قطع ارتباط با خویشان خسران است.

وی با ذکر سخنی حضرت امام(ره) افزود: امام فرمودند ما را از محاصره اقتصادی و نظامی و دخالت های نظامی نترسانید. از قدرتمندانی که اتکاء به خدا ندارند نباید ترسید اتکا آنها به زرو زور و مسلسل است واتکاء ما به خداست.

هاشمی‌نژاد به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: مهمترین آفت انقلاب ارتجاع است. ارتجاع یعنی برگشت و عقب‌گرد، ارتجاع وقتی اتفاق می‌افتد که آدم‌های انقلابی سابق هم سر کار هستند اما خط را عوض کردند و راه را عوض کردند؛ این یعنی ارتجاع.

وی افزود: انقلاب یعنی دگرگونی، اگر ما مثل شاه وابسته به ابرقدرت‌ها باشیم چه فرقی دارد. انقلاب یعنی هدف‌های والایی داشته باشیم و قدم های والایی برداریم و به سمت آن هدف‌های والا برویم. اگر هدف‌های والا را فراموش کردیم که دیگر انقلاب نیست.

وی ادامه داد: بنده برای روشنگری این فرمایشات رهبری را مطرح می‌کنم. آیت‌الله مکارم فرمودند برخی با ریاکاری و عوام فریبی برای انتخابات آینده خود را آماده می کنند. آیت الله نوری همدانی فرمودند در ۲۲ بهمن سخنان دشمن شاد کن گفته شد.

امام جمعه عسلویه به موضوع گرانی در جامعه اشاره کرد و گفت: ملت دارد با گرانی دست وپنجه نرم می‌کند. فشار بر قشرهای پایین جامعه زیاد است مخصوصا الان که نزدیک عید است باید کنترل شود.

وی تصریح کرد: مسئولان شهرستان عسلویه کنترل بازار را جدی بگیرند. در شهر عسلویه تفاوت قیمت با جاهای دیگر زیاد است و باید برخورد شود، اگر بخواهند برخورد کنند می توانتد.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: در قضیه برخورد با اخلال گران ارز دیدیم دادستان تهران گزارش دادند که بیش از ۳۰ نفراز این اخلال گران و صرافی بازداشت شدند و با آنان برخورد شد. الان بازار کنترل شد، اگر بخواهیم می‌شود. نباید تعلل و بی‌مسئولیتی کرد، مسئولان صادقانه به مردم خدمت کنند؛ اگر انگیزه خدمت باشد می شود.

وی افزود: در همایش توسعه دانایی محور بنده حضور داشتم؛ استاندار بوشهر از معاون وزیر نفت خواستند در بحث بکارگیری نیروهای بومی جدی‌تر و قاطع عمل کنند. من هم در کنار ایشان از این بحث حمایت کردم از استاندار بوشهر در این زمینه تشکر می‌کنم.

امام جمعه عسلویه به بیماری فرماندار عسلویه اشاره و برای فرماندار شهرستان آرزوی شفای عاجل کرد و گفت: انشاءالله  خداوند همه مریض‌ها خصوصا مریض‌های صعب‌العلاج را شفا بدهد.

هاشمی نژاد گفت: تعمیرات مصلای نماز جمعه تمام شد و این هفته نماز را در مصلی اقامه کردیم. لازم می‌دانم از مساعدت سازمان منطقه ویژه و پتروشیمی ها خصوصا مهندس صفائیان که در بهسازی مصلا تلاش داشتند قدردانی کنم.

وی افزود: از اعضاء ستاد نماز جمعه، اعضاء دفتر امام جمعه و هیئت امناء دو حسینیه‌های صاحب الزمان و فاطمه الزهرا که میزبان ما بودند در این مدت یکسال برای اقامه نماز جمعه و برنامه‌های فرهنگی مثل زیارت هفتگی عاشورا درخدمت شان بودیم تشکر کنم.

لزوم تقویت کلانتری چغادک

حجت الاسلام رضا خدری در خطبه های نماز جمعه این شهر به فقدان امکانات لازم در کلانتری این شهر جهت تأمین امنیت اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعیت چغادک و همچنین جمعیت پیرامونی (چاهکوتاه و دویره) که مسئولیت امنیت آن با کلانتری چغادک است، این کلانتری امکانات کافی برای تأمین امنیت ندارد از این رو ضمن تشکر از خدمات نیروی انتظامی جهت برقراری امنیت، از فرمانده نیروی انتظامی استان و مسؤولین مرتبط با امر بودجه درخواست می کنم حتما چاره ای اندیشیده شود تا نگرانی مردم عزیز در این خصوص کمتر شود.

امم جمعه چغادک به آغاز پذیرش حوزه های علمیه پرداخت و گفت: زمان ثبت نام در حوزه های علمیه از ۱۲ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی به در پیش رو بودن روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی پرداخت نسبت به حفظ محیط زیست تأکید کرد.

حجت الاسلام خدری به وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره کرد و گفت: مادران شهدا با درس گرفتن از حضرت ام البنین(س) الگوی شگفت انگیزی از فداکاری و ایثارگری را در قرن حاضر به ما نشان دادند.

امام جمعه چغادک اظهار داشت: مفهوم نورانی شهادت، مفهومی است که شهیدان و خانواده های شهدا به ما یاد دادند و الا قبل از انقلاب این مفهوم در جامعه ما به راحتی قابل فهم نبود و حداکثر چیزی که از آن فهم می شد شهادت در دوران صدر اسلام و شهدای کربلا بود، اما شهیدان عزیز به ما آموختند که ۱۴۰۰ سال بعد از آغاز اسلام، مفهوم شهادت و خانواده شهید و مادر شهید می تواند در جامعه ما مفهوم و مصداق گسترده پیدا کند و به عنوان یک پدیده مهم وارد فرهنگ و زندگی ما شود.

وی یکی از نتایج مهم فرهنگ شهادت را امید آفرینی در جامعه دانست و اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن می فرماید: « و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءٌ عند ربهم یُرزقون»؛ گمان و خیال نکنید کسانی که در راه خدا کشته شده اند (شهیدان مرده اند)، بلکه آنان زنده اند و نزد پروردگار متنعم هستند. سپس می فرماید: « فرحین بما آتاهم الله من فضله و یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم الّا خوفٌ علیهم و لا هم یحزنون»؛ یعنی شهدا هم خود شادمان هستند و هم به دیگران بشارت و مژده می دهند که هیچ خوف و حزنی نداشته باشید.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: با وجود شهدا و فرهنگ شهادت باید امیدوار به فضل و عنایت خدا باشید و این معنای این است که فرهنگ شهادت امید آفرین است از جامعه یأس زدایی می کند و در مقابل سختی ها و مشکلات به مردم استقامت و تحمل می دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر