جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس مرکز ترویج جهاد کشاورزی بخش ارم شهرستان دشتستان گفت: کار برداشت محصول انجیر از سطح 12 هکتار از باغ های این بخش آغاز شده است.اسماعیل غزنویان درگفت وگو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود بیش از 200تن انجیر باغی در این بخش تولید و برداشت شود.به گزارش فکرشهر، وی اضافه کرد: متوسط عملکرد این محصول 20 تن در هر هکتار است که روزانه دو تن انجیراز باغ های این بخش برداشت می شود.
کد خبر: ۴۱۷۴
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۵

فکرشهر: رییس مرکز ترویج جهاد کشاورزی بخش ارم شهرستان دشتستان گفت: کار برداشت محصول انجیر از سطح 12 هکتار از باغ های این بخش آغاز شده است.اسماعیل غزنویان درگفت وگو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود بیش از 200تن انجیر باغی در این بخش تولید و برداشت شود.

به گزارش فکرشهر، وی اضافه کرد: متوسط عملکرد این محصول 20 تن در هر هکتار است که روزانه دو تن انجیراز باغ های این بخش برداشت می شود.

غزنویان با بیان این که بیشترین و عمده ترین تولید محصول باغی انجیر شهرستان در بخش ارم است بیان کرد: بهترین نوع محصول انجیر دراین منطقه ارقام زرد و سیاه است به شمار می رود که از لحاظ طعم و کیفیت بسیار مطلوب، شیرین و درشت است.

 

وی اظهارکرد: بیشترین سطح زیر کشت انجیر باغی بخش در روستاهای خیرک و شکرک، تنگ فاریاب، رود فاریاب و و است در سایر روستاها به صورت پراکنده و خیلی کم وجود دارد.

رییس مرکز ترویج جهاد کشاورزی بخش ارم شهرستان دشتستان گفت: انجیر یکی از درخچه هایی است که در شرایط کویری رشد می کند و مقاوم است، تنها مشکلی که دارد در سرمای زیر هفت درجه نمی تواند مقاومت کند وخشک می شود و حتی از بین می رود.

وی اضافه کرد: در منطقه خیرک و شکرک و ارتفاعات منطقه، انجیر کوهی و وحشی هم وجود دارد که دارای میوه خوبی است.

غزنویان ادامه داد: انجیر وحشی در شرایط صخره ای و در شیب بسیار تند و درسنگلاخ ها قادر است رشد کند و محصول بدهد.

وی اظهار کرد: طعم محصول انجیر کوهی ترش مزه است و بیشتر برای مصرف و دارو است و آن را به صورت خشک مورد استفاده قرار می دهند.

غزنویان گفت: انجیر میوه ای شیرین ومقوی است و در قرآن کریم به آن قسم خورده شده که در دین ما نیز بر مصرف این میوه بسیار تاکید شده است.

رییس مرکز ترویج جهاد کشاورزی بخش ارم افزود: انجیر سرشار از ویتامین های A-B-C و دارای مواد آهن، مس، روی، منیزیم، گوگرد و منگنر است و به لحاظ داشتن همه این موارد دارای مواد غذایی بسیارمقوی است.

وی یادآورشد: انجیر ملین است و مصرف آن برای تقویت هوش و حافظه کودکان، درمان بیماری های سل و سرطان و جلوگیری از ریزش مو و دم کردن آن برای عفونت های دهان و دندان و لثه خوب و موثراست.

غزنویان همچنین به استفاده انجیر سوخته نیز در زمان های گذشته برای سفید کردن دندان ها اشاره کرد.

وی گفت: اگر انجیر و عسل را به طور مساوی با هم مخلوط کنیم در درمان زخم معده بسیار مفید است همچنین برگ سبز انجیر را اگر بکوبند و آن را روی زخم و دمل بگذارند مرهم بسیار خوبی است.

غزنویان افزود: با توجه به این که این محصول بازار مصرف خوب و اشتغال زایی بالایی در بخش ارم دارد این مرکز آماده همکاری با کشاورزان برای توسعه این محصول در بخش ارم است.

وی گفت: یکی از برنامه های مهم ما در این زمینه توزیع نهال درخچه انجیر بین کشاورزان است.

غزنویان اضافه کرد: کشاورزان می توانند در اسفند سال جاری با مراجعه به جهاد کشاورزی بخش و دریافت نهال های یارانه ای انجیر برای توسعه این محصول اقدام کنند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر