پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۷۸۱
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹

فکرشهر: دبیر کنگره بین المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار گفت: چهارمین دوره این کنگره 18 اسفند ماه جاری مصادف با روز بوشهر در محل گورستان متجاوزان انگلیسی در این شهر برگزار می شود.

به گزارش فکرشهر، عبدالرحیم افروغ در جمع خبرنگاران افزود: در این کنگره شخصیت‌های ملی و بین المللی و خانواده های علما و مبارزان 200 سال گذشته در مقابل استعمار، حضور خواهند داشت و رسانه های مختلف داخلی و خارجی اخبار آن را پوشش می دهند.

وی اضافه کرد: کنگره بین المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار امسال نیز بصورت زنده از صدا و سیما و شبکه های اجتماعی پخش می شود.

افروغ ادامه داد: حضور برخی هنرمندان سینما و تلویزیون و اجرای مجری توانمند سید جواد هاشمی و خواننده مطرح کشوری حامد زمانی از جمله برنامه های متنوع کنگره امسال در کنار استفاده از سخنرانان مطرح و اجرای تئاتر میدانی و تجلیل از خانواده علما و قهرمانان است.

افروغ با اشاره به تاریخ مقاومت مردم استان بوشهر در برابر استعمارگران اظهار داشت: در چند قرن اخیر بوشهر بارها مورد تهاجم و تجاوز کشورهای استعمارگر قرار گرفت که چهار بار آن توسط استعمار پیر انگلیس بود اما مردم و مبارزان این خطه هربار به رهبری علمای خود استعمارگران را با خفت از خاک میهن بیرون راندند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر