پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرخانه ریاضیات بوشهر و مدیر آموزشی دانشگاه خلیج فارس گفت : آشنایی با مفاهیم ریاضی در قالب بازی و بهره گیری از تجهیزات و برنامه های سخت و نرم افزاری به زبان شیرین در خانه ریاضیات بوشهر انجام می شود.به گزارش فکرشهر، دکتر طاهر یزدان پناه درگفت وگو با ایرنا افزود: با وجود نقش و اهمیت دروس پایه ازجمله ریاضی در توسعه پایدار کشورها اما مشکلات تدریس این رشته­ها علاقه مندی دانش آموزان را به فراگیری آن کاهش داده است.
کد خبر: ۴۱۹۷
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۰

فکرشهر: مدیرخانه ریاضیات بوشهر و مدیر آموزشی دانشگاه خلیج فارس گفت : آشنایی با مفاهیم ریاضی در قالب بازی و بهره گیری از تجهیزات و برنامه های سخت و نرم افزاری به زبان شیرین در خانه ریاضیات بوشهر انجام می شود.

به گزارش فکرشهر، دکتر طاهر یزدان پناه درگفت وگو با ایرنا افزود: با وجود نقش و اهمیت دروس پایه ازجمله ریاضی در توسعه پایدار کشورها اما مشکلات تدریس این رشته­ها علاقه مندی دانش آموزان را به فراگیری آن کاهش داده است.

وی یادآورشد: بکارگیری روش های آموزشی موثر و جذاب در ریاضی با بهره گیری از کادر آموزشی متخصص اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج فارس و دبیران مجرب ریاضی آموزش و پرورش برای عمومی کردن فراگیری این درس در بین دانش آموزان از سیاست های خانه ریاضیات بوشهر است.

معاون آموزشی دانشگاه خلیج فارس بوشهر اضافه کرد: خانه ریاضیات درشهرهای مختلف ایجاد می شود و بوشهر به عنوان سی و دومین شهر برخوردار از این خانه است.

یزدان پناه ادامه داد: ریاضیات ابزاری برای توسعه نیازهای مهندسی، صنعت، علوم، اقتصاد، جامعه شناسی و مدیریت است که کشورهای توسعه یافته و پیشرفته اهمیت ویژه ای برای همه گیر کردن علوم پایه بویژه ریاضیات قایل شده اند.

وی گفت: ریاضیات اندیشه و استدلال منطقی را تقویت می کند و مطالعات ریاضی، بستر توسعه تکنیک ها و مفاهیم جدید است که در توسعه پایدار و تحقیقات علمی به کار می روند.

مدیر خانه ریاضیات بوشهر افزود: با توجه به این که خانه ریاضیات بوشهر در فصل تابستان امسال راه اندازی شده است تاکنون یک دوره برای کودکان پیش دبستانی برگزار کرده و یک دوره نیز درحال برگزاری است.

وی یادآورشد: برنامه ریزی برای تشکیل کلاس برای دانش آموزان مقطع سنی هفت تا ده سالگی نیز در شهریور یا مهرماه انجام شده است.

یزدان پناه گفت: شهریه برگزاری کلاس های خانه ریاضیات نسبت به دیگر آموزشگاه های خصوصی با نرخ پایین است اما همین میزان نیز فقط 25درصد آن توسط افراد پرداخت می شود.

وی افزود: دانش آموزان زیر پوشش سازمان های حمایتی و نیازمند بدون پرداخت شهریه می توانند از کلاس های خانه ریاضیات بوشهر استفاده کنند.

یزدان پناه با بیان این که محدودیتی برای حضور علاقه مندان به درس ریاضی در کلاس های خانه ریاضیات بوشهر وجود ندارد افزود: هم اینک خانه ریاضیات بوشهر با حمایت استانداری در خیابان فرهنگ ساختمان بنیاد ملی نخبگان فعالیت خود را آغاز کرده است و به هر میزان حمایت دستگاههای دولتی افزایش یابد برنامه های آموزشی این خانه نیز گسترش خواهد یافت. 

وی گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید برنامه ریزی برای حضور دانش آموزان مدارس به شکل جمعی برای آشنایی با فعالیت ها و برنامه های نوین آموزش علمی و عملی و کار گروهی ریاضیات نیز در دستور کار قرار دارد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر