چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرامور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: اصلاح نژاد بزهای بومی با استفاده از نژادهای برتر داخلی و خارجی به تعداد دو هزار و300 راس دراین استان آغاز شد.به گزارش فکرشهر، محمد صادق یزدان شناس درجمع خبرنگاران افزود: دربرنامه اصلاح نژاد بزهای بومی استان از طرح آمیخته گری بزهای بومی با نژاد پرتولید خارجی آلپاین و استفاده از بزهای برتر بومی از جمله بزهای نر ایستگاه اصلاح نژاد بزعدنی استفاده می شود.
کد خبر: ۴۱۹۹
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

فکرشهر: مدیرامور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: اصلاح نژاد بزهای بومی با استفاده از نژادهای برتر داخلی و خارجی به تعداد دو هزار و300 راس دراین استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، محمد صادق یزدان شناس درجمع خبرنگاران افزود: دربرنامه اصلاح نژاد بزهای بومی استان از طرح آمیخته گری بزهای بومی با نژاد پرتولید خارجی آلپاین و استفاده از بزهای برتر بومی از جمله بزهای نر ایستگاه اصلاح نژاد بزعدنی استفاده می شود.

وی اضافه کرد: کمبود بارندگی وخشکسالی های متوالی درسال های اخیر وفقر مراتع باعث شده تا وزارت جهاد کشاورزی با اجرای طرح ملی پرورش گوسفند و بز با خروج بخشی از دام موجود از مراتع و پرورش آن در شرایط متمرکز و نیمه متمرکز، درصدد کاهش وابستگی دام به مراتع و کاهش فشار چرای دام باشد.

یزدان شناس اظهارکرد: با توجه به هزینه های بالای پرورش درسیستم بسته بویژه هزینه های تغذیه، افزایش بهره وری و اقتصادی شدن تولید در سیستم متمرکز روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

یزدان شناس بیان کرد: استفاده از تکنیک های نوین پرورشی و اصلاح نژاد بزهای بومی به منظور افزایش تولید و بهره وری، اقتصادی شدن پرورش و افزایش درآمد دامداران روستایی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

وی گفت: با توجه به ذائقه مردم استان بوشهر به استفاده از گوشت بزغاله و بزهای جوان و مشکل نگهداری گاو شیری دراستان بویژه درمناطق ساحلی به دلیل دما و رطوبت بالا پرورش و نگهداری بز به عنوان یک حیوان دو منظوره گوشتی و شیری از اهمیت بالایی برخوردار است. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر