جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۹۹۰
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

 فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به آغاز ثبت نام برای شرکت در مراسم اعتکاف گفت: مراسم معنوی اعتکاف که از ۱۰ تا ۱۳ فروردین برگزار می‌شود ۲۲۰ مسجد در استان بوشهر پیش بینی شده است.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر امروز در نشست با دست اندرکاران مراسم اعتکاف در استان بوشهر از ثبت نام برای شرکت در این مراسم خبرداد و اظهار داشت: مردم متدین  استان برای اطلاع از برگزاری محل اعتکاف می‌توانند با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی استان اطلاعات لازم را کسب کنند.

وی با بیان اینکه مراسم اعتکاف در استان از 10 فروردین آغاز می‌شود گفت: مراسم معنوی اعتکاف که از 10 تا 13 فروردین برگزار می‌شود 220 مسجد در استان بوشهر پیش بینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به پیش بینی افزون بر 13 هزار نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف بیان کرد: به تعداد مساجد برگزار کننده اعتکاف حداقل یک روحانی برای اقامه نماز جماعت پیش بینی شده و بعضی از ائمه جماعات خود معتکف شده و در جمع معتکفان حضور پیدا می‌کنند.

وی  با بیان اینکه امسال ایام اعتکاف مصادف با ایام نوروز و بهار طبیعت است تصریح کرد: ان شاءالله  همزمانی ایام اعتکاف با نوروز و روز طبیعت منشا برکت برای هموطنان باشد و این در حالی است که این مراسم با استقبال بسیار خوب مردم روبه‌رو شده و هر سال شاهد استقبال بسیار خوب مردم هستیم.

حجت‌الاسلام سروستانی به مراسم‌های نهفته در ایام اعتکاف پرداخت و بیان کرد: سالروز ولادت حضرت امام علی (ع) ، روز جمهوری اسلامی و سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) از رویدادهای مهم در ایام مراسم اعتکاف است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به تعداد شرکت کنندگان اعتکاف گفت: برنامه های بسیار متنوعی برای معتکفان توسط مسئولان مراکز برگزار کننده پیش‌بینی شده و آماری که در سال قبل داشتیم حدود 220 مسجد و 13 هزار معتکف بود که پیش‌بینی ما با توجه به تقارن با ایام تعطیلات نوروز تقریباً در همین سطح  است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر