جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۳۷۵
سه‌شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف در ۱۶۰ مسجد استان برگزار شد گفت: در این مراسم معنوی و با شکوه بیش از شش‌ هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کردند که حضور جوانان قابل توجه بود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حجت‌الاسلام عبدالرضا بردستانی ظهر امروز در نشست بررسی اجرای مراسم اعتکاف در استان بوشهر اظهار داشت:  مراسم معنوی اعتکاف از 10 فرودین مصادف با 13 رجب سالروز ولادت امام علی (ع) آغاز  شد و تا روز 12 فروردین مصادف با 15 رجب سالروز وفات حضرت زینب(س) ادامه یافت.

وی با بیان اینکه اعتکاف از سوی جوانان و دیگر اقشار مردم با استقبال خوبی مواجه شد خاطرنشان کرد: در این مراسم معنوی و با شکوه بیش از شش‌ هزار و 500 نفر در 160 مسجد شرکت کردند که بخش عمده‌ای از آنان جوانان بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه امر معنوی اعتکاف ذخیره‌ای برای آخرت مومنان است گفت: از ویژگی‌های اعتکاف این است که انسان سه روز از خود و خانه و کاشانه‌اش جدا می‌شود و به درگاه الهی روی می‌آورد و مشغول عبادت، تهجد و شب زنده‌داری و راز و نیاز و گفت‌وگویی با خداوند می‌شود و فارغ از امور دنیایی به امور اخروی می‌پردازد.

سروستانی از اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» خبر داد و افزود: با همکاری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر تعداد 75 محفل انس با قرآن  تحت عنوان «با قرآن در زلال اعتکاف» برگزار شد و در این زمینه حافظان کل قرآن کریم به تمام مساجد استان بوشهر که مجری اعتکاف بودند اعزام شد.

رئیس ستاد اعتکاف استان بوشهر با تشریح برنامه‌های متنوع اجرا شده در این سه روز تصریح کرد: اقامه نماز جماعت سه وعده، برگزاری مجالس و محافل انس با قرآن کریم و ادعیه، جلسات معرفتی، جلسات پرسش و پاسخ و وعظ و خطابه و تصحیح قرائت نماز از دیگر برنامه‌های اجرا شده برای معتکفان در ایام ماه رجب امسال بود.

وی با اشاره به حضور روحانیون در جمع معتکفان خاطرنشان کرد: امسال 450  روحانی در قالب کاروان مبلغان به 160 مسجد برای پاسخ‌گویی به احکام و مسائل شرعی و بیان آموزه‌های قرآنی موضوعی و احادیث عترتی اعزام شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر