چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: مطالعه و اجرای پروژه سد مخزنی آب آشامیدنی از اولویت‌های تنگستان است که علاوه بر تامین مصرف در این زمینه مازاد آن نیز در بخش کشاورزی استفاده خواهد شد.به گزارش فکرشهر، غلامرضا ترک‌زاده در نشست تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان اظهار داشت: مهم‌ترین خواسته کشاورزان این شهرستان برقی کردن چاه‌های کشاورزی و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری است.
کد خبر: ۴۲۶۴
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۳

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: مطالعه و اجرای پروژه سد مخزنی آب آشامیدنی از اولویت‌های تنگستان است که علاوه بر تامین مصرف در این زمینه مازاد آن نیز در بخش کشاورزی استفاده خواهد شد.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا ترک‌زاده در نشست تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان اظهار داشت: مهم‌ترین خواسته کشاورزان این شهرستان برقی کردن چاه‌های کشاورزی و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری است.

وی افزود: بهره‌برداری و استحصال آب با استفاده از موتور پمپ‌های دیزلی و عدم برخورداری از شیوه‌های نوین مصرف بهینه آب و اجرای شبکه‌های تحت فشار و آبیاری قطره‌ای در اراضی کشاورزی از مشکلات موجود کشاورزان تنگستان است.

ترک‌زاده احداث سد مخزنی باهوش برای تامین آب کشاورزی را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی این سد در سال جاری توسط سازمان منطقه‌ای آب بوشهر به عنوان کارفرمای این پروژه که از اواخر سال 1392 اتخاذ تصمیم شده و مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار مصوب داشته آغاز شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به سیاست‌های راهبردی موجود در سند چشم انداز توسعه شهرستان اشاره و بیان داشت: مطالعه و اجرای پروژه سد مخزنی آب آشامیدنی از اولویت‌های این سند است که علاوه بر تامین مصرف در این زمینه مازاد آن نیز در بخش کشاورزی استفاده خواهد شد.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: هم اکنون این پروژه در مرحله نهایی مطالعه مشاور طرح و انتخاب سرمایه‌گذار است.

فرماندار تنگستان در پایان سخنان خود تصویب و تخصیص اعتبار از منابع آب و خاک در جهت تسطیح و آمایش اراضی کشاورزی و مکانیزه کردن شیوه‌های آبیاری را از دیگر اولویت‌های این شهرستان برشمرد.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر