دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۰۹۳
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

فکرشهر: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اقتصاد درون زا راهبرد مدیریت اقتصاد کشور است و خروج امریکا از برجام مشکل خاصی برای ما ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش فکرشهر، محمدباقر نوبخت در بدو ورود به بوشهر در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: دیشب در ساختار جدید جهان شرایط جدیدی پدید آمد و شاید برای نخستین بار امریکا با یک رژیم جعلی و یکی دو رژیم ارتجاعی یک طرف قرار گرفتند و تمام دنیا در سمتی قرار گرفت که موضع ایران است.

سخنگوی هیات دولت افزود: اکنون شرایط بسیار شفاف شده و تکلیف امریکا در برجام که از همان ابتدا جز شر، مانع تراشی و مزاحمت ثمره دیگری نداشت، با خروج از برجام آشکارتر شد.

وی تصریح کرد: ترامپ نشان داد که رژیمی مانند امریکا که داعیه نوعی مدیریت جهانی را دارد بسیار بی ثبات است و قدرت تصمیم گیری در آنجا مقطعی است و هیچ کشوری نمی تواند به اعتبار این که با امریکا به توافقی می رسد برنامه خود را برآن اساس تنظیم کند.

نوبخت تاکید کرد: اما از سوی دیگر برای کشور ما که از ظرفیت بزرگ ملی و اتحاد برخوردار است، موقعیتی فراهم شد که بتوانیم برنامه توسعه خود را ادامه دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: از پیش هم بنا به تاکید رئیس جمهور در سازمان برنامه بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها، برنامه متناسب با شرایط خروج امریکا آماده شده بود و ما بودجه خود را برای شرایط گوناگون تنظیم کرده ایم.

وی گفت: ان شاءالله مشکلی نخواهیم داشت و با انسجام داخلی و در کنار هم، به توسعه و عمران کشور می پردازیم.

نوبخت خاطر نشان کرد: اکنون از نظر ارزی در شرایطی هستیم که منابع ما بیش از مصارف ماست و نوسانی هم که پیش آمد در حال کنترل است، طبق گزارش امروز، تعدادی از کالاها و خدماتی که پیش از این در مجموعه ثبت سفارش های ارزی قرار نگرفته بود، اکنون در چارچوب رسمی قرار گرفته و اگر خدماتی وجود داشته باشد که مردم نیاز دارند و در سامانه نیما برای تامین ارز دیده نشده در این سامانه تعریف خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: فرق اعلام کنونی تحریم‌های امریکا با قبل، در این است که در آن زمان اروپا تحریم مضاعفی را اعلام کرده بود و علاوه بر آن تحریم های شورای امنیت هم وجود داشت، اما اکنون امریکا تنهاست. اروپا در جلسات مختلف اعلام کرده آماده است منافعی که امریکا باید در برجام به ایران می رساند و در آن ناتوان بوده است، آن تعهدات را محقق خواهد کرد.

جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور گفت: ما بر پایه سیاست اتکا به درون خودمان و اقتصاد درون زا که از ویژگی‌های  اقتصاد مقاومتی است، می توانیم کشور را مثل گذشته اداره کنیم.

نوبخت تاکید کرد: سوال اساسی که مطرح می شود این است که چه وقت امریکا در 40 سال گذشته ما را تحریم نکرده که اکنون بخواهد با اعلام تحریم به اقتصاد کشور شوک وارد کند؟

وی همچنین درباره هدفش از سفر به بوشهر گفت: به دعوت مجمع نمایندگان استان و استانداری برای تشکیل ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به این استان سفر کرده‌ام.

نوبخت که عصر امروز به بوشهر آمده از ساختمان مرکزی و دانشکده مهندسی دانشگاه خلیج فارس که در دست ساخت است، مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی بوشهر که مراجعه کنندگانی از خارج از کشور هم دارد و اورژانس هسته‌ای که در حال اجراست بازدید کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر