چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: فرماندار دشتستان امروز، شنبه 4 مردادماه 93، در آیین گلریزان این شهرستان ضمن خیر مقدم به حاظرین اظهار داشت: امیدوارم با آزادسازی 47 زندانی این شهرستان با رضایت خاطر به...
کد خبر: ۴۳۳۲
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۴

فکرشهر: فرماندار دشتستان امروز، شنبه 4 مردادماه 93، در آیین گلریزان این شهرستان ضمن خیر مقدم به حاظرین اظهار داشت: امیدوارم با آزادسازی 47 زندانی این شهرستان با رضایت خاطر به استقبال عید فطر برویم.

به گزارش فکرشهر، ارسلان زارع افزود: برای آزادسازی این زندانیان جرائم غیر عمد به 4 میلیارد تومان نیاز داریم.

وی ادامه داد: در سال های قبل به خصوص سال گذشته دشتستان نتوانست جایگاه خوبی در بین دیگر شهرستان های استان داشته باشد و همین نگاه همراه با تشویش همراه دوستان در ستاد دیه بود ولی من در اولین جلسه ای که با ایشان داشتم اطمینان دادم که امسال با برنامه ریزی که صورت خواهد گرفت، بیش از ده برابر سال گذشته از نیکوکاران دشتستانی کمک های نقدی جمع آوری خواهد شد.

[[{"fid":"3248","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":515,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

زارع با بیان این که معاون سیاسی اجتماعی خود را در این مدت مامور پیگیری های مستمر این مساله قرار داده است، افزود: خوشحالم که بخشی از این انتظار محقق شده و در نشست امروز هم نیکوکاران همت گذاشته این مبلغ را افزایش خواهند داد.

فرماندار دشتستان از حضور باشکوه مردم شهرستان در روز جهانی قدس هم قدردانی نمود و شادمانی را برای همه ی مردم دشتستان در عید سعید فطر و به خصوص خانواده های زندانیان جرائم غیرعمد آرزو نمود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس نیز در این آیین اظهار داشت: متاسفانه ما در جهت فرهنگ صحیح بخشش کم تر فعالیت کرده ایم و خوب است که گروه ها و تشکیلاتی مردمی تشکیل شوند تا در این زمینه اقدام نماید.

[[{"fid":"3258","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

سید مهدی موسوی نژاد با بیان این که کمک های کم هم می تواند خیلی ارزشمند باشد، افزود: خانواده های زندانیان نیاز اصلیشان داشتن سرپرست است چون به دلیل نبود سرپرست در خانواده خیلی از آسیب های اجتماعی برای آنان امکان پذیر است.

وی ادامه داد: با آزادسازی یک زندانی جرائم غیر عمد، نه یک فرد بلکه یک خانواده و یک جامعه را نجات می دهیم.

به گزارش خبرنگار فکرشهر، مدیرکل زندان های استان بوشهر در آیین گلریزان برازجان اظهار داشت: ستاد دیه در کشور از سال 1369 و با ابتکار شهید لاجوردی و با تاسی از گلریزان ورزش پهلوانی و زورخانه ای شروع به کار کرد.

حمیدرضا حیدری با بیان این که ستاد دیه ی استان تعدادی اعضای ثابت و چند عضو مردمی دارد، پیرامون نحوه ی تشکیل این نهاد در استان بوشهر مطالبی بیان داشت و گفت: ستاد دیه ی استان در سال گذشته موفق شد با کمک خیرین، 116 زندانی جرائم غیر عمد استان با مبلغ بدهی 14 میلیارد تومان را آزاد نماید.

[[{"fid":"3260","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

وی پیرامون جرائم غیر عمد تحت پوشش ستاد دیه نیز گفت: این جرائم مهریه، نفقه، دیه جرائم رانندگی و کارگاهی و قرض و چکی که به قصد کلاهبرداری نباشد را شامل می شود.

حیدری مقرر کردن مهریه ی پایین در ازدواج ها را خواستار شد و درباره ی اهداف فرهنگی ستاد دیه نیز ابراز داشت: نوعدوستی، اشاعه ی فرهنگ انفاق، ترویج گذشت و ایثار و ترویج مسئولیت اجتماعی از جمله اهداف فرهنگی این ستاد می باشد.

وی اجرای قانون بیمه ی شخص ثالث خودروها را نیز به پیشنهاد ستاد دیه عنوان کرد و افزود: سال گذشته 5 سال آزمایشی اجرای این قانون پایان یافت و یک سال دیگر هم توسط مجلس محترم تمدید شد و امیدواریم که امسال در مجلس به عنوان یک قانون دائمی تصویب شود.

مدیرکل زندان های استان بوشهر با قدر دانی از خیرین و مسئولین و دست اندار کاران این مراسمات اضافه کرد: استان بوشهر استان اول در برگزاری جشن های گلریزان در کشور می باشد.

[[{"fid":"3261","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

عادل دهدشتی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دشتستان نیز پیرامون تلاش های خود و فرمانداری برای جلب مشارکت نیکوکاران و خیرین و ادارات مطالبی بیان داشت و افزود: هر چه تاکنون جمع آوری شده و بعد از این جمع خواهد شد، با کمال میل و خواست افراد بوده و هیچ اجباری در میان نبوده و نخواهد بود.

[[{"fid":"3259","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

امام جمعه برازجان نیز با ذکر آیات و روایاتی پیرامون انجام کار خیر و تسریع و رقابت در انجام آن مطالبی بیان داشت.

در این آیین کمک های نقدی و تعهدی و پرداخت تسهیلات ا سوی خیرین و برخی نهادهای دشتستان جمع آوری شد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر