چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۵۷۳
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۲

فکرشهر: مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از 10 تیرماه آغاز می‌شود.

به گزارش فکرشهر از آموزش و پرورش، ناصر کرمی در نشست ستاد طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با بیان اینکه اجرای طرح سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان الزامی و ضروری است افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 18‌هزار دانش‌آموز در قالب این طرح مورد سنجش قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه شروع طرح سنجش از 10 تیر 97 خواهد بود و تا 31 شهریور ادامه خواهد داشت اضافه کرد: ارزیابی و سنجش سطح سلامت عمومی، آمادگی تحصیلی، بینایی و شنوایی دانش‌آموزان‌ بدو ورود به دبستان از رویکرد‌های اجرای این طرح است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه پذیرش دانش‌آموزان بدون سنجش تخلف محسوب می شود ادامه داد: عدم سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان سبب ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری برای دانش‌آموزان می‌شود. 

وی اظهار کرد: پایگاه‌های سنجش باید کلیه نارسایی‌ها ، مشکلات و توانایی‌های نوآموزان را شناسایی کنند تا مدیران و معلمان مدرسه با شناخت کافی از دانش‌آموزان‌، تحصیل آنها را تسهیل کنند.

کرمی با اشاره به اینکه طرح جهش تحصیلی دانش‌آموزان نیز از 10 تیر آغاز و تا 15 مرداد ادامه می‌یابد افزود: هزینه بخش اولیه طرح جهش تحصیلی، 75هزار تومان و هزینه بخش اولیه سنجش نوآموزان،  25هزار تومان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 97-96، بیش از 23هزار دانش‌آموز بدو ورود در طرح سنجش شرکت کردند که در بین شهرهای استان، بوشهر بیشترین و خارگ کمترین دانش‌آموز را در این طرح داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر