جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: صید میگو در آب‌های استان بوشهر‌ همزمان با عید فطر آزاد می‌شود.به گزارش فکرشهر، عبدالحسن تنگستانی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه تولید و صید میگو است و بخش عمده‌ای از میگوی کشور از استان بوشهر تامین می‌شود.وی با اشاره به صید سالانه 35 هزار تن انواع آبزیان در آب‌های استان بوشهر، تاکید کرد: بیش از 10 هزار صیاد بوسیله 950 قایق، 480 فروند لنج و 11 کشتی در استان بوشهر در امر صید میگو فعالیت دارند.
کد خبر: ۴۳۷۳
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۳

فکرشهر: معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: صید میگو در آب‌های استان بوشهر‌ همزمان با عید فطر آزاد می‌شود.

به گزارش فکرشهر، عبدالحسن تنگستانی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه تولید و صید میگو است و بخش عمده‌ای از میگوی کشور از استان بوشهر تامین می‌شود.

وی با اشاره به صید سالانه 35 هزار تن انواع آبزیان در آب‌های استان بوشهر، تاکید کرد: بیش از 10 هزار صیاد بوسیله 950 قایق، 480 فروند لنج و 11 کشتی در استان بوشهر در امر صید میگو فعالیت دارند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر با اشاره به صید دو هزار و 500 تن میگو در تابستان سال گذشته، افزود: با پایان ماه مبارک رمضان و همزان با عید سعید فطر، صید میگو در آب‌های استان بوشهر آزادسازی می‌شود.

ممنوعیت فعالیت شناورهای تفریحی و بدون هویت در مدت فصل صید میگو

وی ادامه داد: براساس تصمیم مدیریت صید زمان آغاز صید میگو در آب‌های استان بوشهر برای قایق‌ها از ساعت 9 صبح روز هفتم مردادماه و برای دیگر شناورها از نهم مردادماه تعیین شده است.

تنگستانی با اشاره به ممنوعیت فعالیت شناورهای تفریحی و بدون هویت در مدت فصل صید میگو، تصریح کرد: اطراف رودخانه موند، ساحل هلیله و رودحله از مناطق ممنوعه صید هستند که صیادان نباید در این مناطق به صید بپردازند.

وی همچنین با اشاره به لزوم پرهیز از استفاده صیادان از پانال چشمه مکعبی روی تور ترال برای کاهش صید ضمنی، افزود: کشتی‌های صیادی 20 روز زمان صید دارند و شناورهای سنتی و لنج‌ها بین یک تا چهار روز و قایق‌ها نیز یک روز برای هر سفر زمان دارند.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر