سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل اداره هواشناسی استان بوشهر از نصب دومین بویه (دستگاه سنجش پارامترهای دریایی) در آب‌های ساحلی خلیج فارس خبر داد.به گزارش فکرشهر، نادر شفی خدایی در نشست خدمات هواشناسی برای دریانوردان اظهار داشت: استان بوشهر بعد از تهران نخستین استانی است که نقشه‌های هواشناسی در آن تولید می‌شود و این نقشه در گذشته در مدت زمان 24 ساعت ترسیم می‌شد ولی با توجه به شرایط خاص اقلیمی بوشهر مدت زمان ترسیم نقشه را از 24 ساعت به 6 ساعت کاهش داده‌ایم.
کد خبر: ۴۳۷۴
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۶

فکرشهر: مدیرکل اداره هواشناسی استان بوشهر از نصب دومین بویه (دستگاه سنجش پارامترهای دریایی) در آب‌های ساحلی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش فکرشهر، نادر شفی خدایی در نشست خدمات هواشناسی برای دریانوردان اظهار داشت: استان بوشهر بعد از تهران نخستین استانی است که نقشه‌های هواشناسی در آن تولید می‌شود و این نقشه در گذشته در مدت زمان 24 ساعت ترسیم می‌شد ولی با توجه به شرایط خاص اقلیمی بوشهر مدت زمان ترسیم نقشه را از 24 ساعت به 6 ساعت کاهش داده‌ایم.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه یک دستگاه بویه (دستگاه سنجش پارمترهای دریایی) در حدفاصل بوشهر و جزیره راه‌اندازی شده است، گفت: دومین دستگاه بویه نیز به‌زودی در آب‌های خلیج فارس نصب می‌شود و با آغاز به کار دومین دستگاه قادر خواهیم بود اطلاعات جامع‌تری را از شرایط آب و هوایی برای تردد شناورها ارائه کنیم.

وی ادامه داد: در مذاکراتی که با اداره بنادر و دریانوردی استان داشته‌ایم آنها پیشنهاد نصب این دستگاه را در حدفاصل گناه و جزیره خارگ داده‌اند و در نظر داریم با صیادان نیز مشورت کنیم که دومین دستگاه بویه در بهترین مکان ممکن که امکان خدمات‌دهی بیشتری برای ترددهای دریایی دارد نصب شود.

این مسئول با بیان اینکه ششمین رادار هواشناسی کشور در استان بوشهر نصب شده است، خاطرنشان کرد: از زمان نصب این رادار تاکنون موفق به پیش‌بینی تعداد زیادی از طوفان‌های دریایی شده‌ایم که این کمک زیادی به صیادان ارائه کرده است.

شفی خدایی در این جلسه همچنین پیشنهاد تشکیل یک کارگروه مشترک بین اداره بنادر و دریانوردی، فرماندهی مرزبانی و اداره هواشناسی ارائه داد و تصریح کرد: با تشکیل یک کارگروه مشترک بین سه نهاد مذکور می‌توان به شناورهای صیادی و تجاری برای ترددهای دریایی اطلاعات دقیق‌تری ارائه کرد و خطرات احتمالی فرا روی آنها را به حداقل رساند.

گفتنی است در این نشست کارشناسانی از اداره شیلات، بنادر و دریانوردی، فرماندهی مرزبانی و همچنین نمایندگانی از صیادان استان بوشهر نیز حضور داشتند و راهکارهایی را برای بهبود وضعیت تردد شناورهای صیادی و تجاری مطرح کردند.

لازم به ذکر است علیرضا بهادری و زهرا راستگو از کارشناسان اداره کل هواشناسی بوشهر نیز به ترتیب جزئیاتی از فعالیت‌های اداره هواشناسی و همچنین فعالیت سایت این اداره کل برای حاضران شرح دادند.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر