جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مسوولان شهرستان دشتستان می گویند: توانمند سازی و اشتغال مددجویان زیر پوشش نهادهای حمایتی بدون بازاریابی بی نتیجه ات و در واقع این دو حلقه های مکمل یکدیگر هستند.به گزارش فکرشهر، رییس اداره فنی و حرفه ای دشتستان گفت: در دو مرکز خواهران و برادران و سایر آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای این شهرستان تلاش های زیاد و مستمری برای آموزش فن و مهارت به جویندگان کار و توانمندساختن آنها صورت می گیرد.هادی توسلی افزود: فنی و حرفه ای امروزه بیشترین میزان سطح آموزش را با تعامل با سایر دستگاهها برای کوتاه کردن مسیر اشتغال درجامعه ارایه کرده است.
کد خبر: ۴۴۵۱
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

فکرشهر: مسوولان شهرستان دشتستان می گویند: توانمند سازی و اشتغال مددجویان زیر پوشش نهادهای حمایتی بدون بازاریابی بی نتیجه ات و در واقع این دو حلقه های مکمل یکدیگر هستند.

به گزارش فکرشهر، رییس اداره فنی و حرفه ای دشتستان گفت: در دو مرکز خواهران و برادران و سایر آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای این شهرستان تلاش های زیاد و مستمری برای آموزش فن و مهارت به جویندگان کار و توانمندساختن آنها صورت می گیرد.

هادی توسلی افزود: فنی و حرفه ای امروزه بیشترین میزان سطح آموزش را با تعامل با سایر دستگاهها برای کوتاه کردن مسیر اشتغال درجامعه ارایه کرده است.

وی اضافه کرد: آماده کردن افراد برای ورود سریعتر، مفیدتر و پایدارتر به بازار کار به عنوان اهداف اصلی این سازمان و توانمندسازی افراد نیازمند و ایجاد زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار برای آنها از رسالت های بزرگ فنی و حرفه ای است.

توسلی بیان کرد: مشاغل خانگی و بنگاه های تولیدی و تعاونی زودبازده مسیری کوتاه برای اشتغال و خودکفایی افراد جویای کار است که باید درهمه مراحل حمایت شوند.

وی اظهارکرد: امروز بیشترین مشکل بویژه برای زنان کارآفرین، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و زندانیانی که آموزش دیده و پس از رهایی قصد ورود به بازار کار را دارند بازاریابی برای تولیدات آنهاست.

رییس اداره فنی و حرفه ای دشتستان ادامه داد: چه بسا فن آموزان بسیاری از مراکز آموزشی مجرب و آماده وارد بازار کار می شوند، تسهیلاتی را هم دریافت می کنند اما به دلیل نبود حامی و مکان مناسب برای عرضه محصولات خود با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند.

توسلی گفت: اینجاست که آموزش و اعطای تسهیلات نه تنها عقیم مانده و کارساز نخواهد بود بلکه فرد را به دنیای بدهکاری و مشکلات پس از آن نیز وارد خواهد کرد.

وی افزود: بعضی مواقع اتفاق می افتد کارآموزی که بسیار ماهرانه واحدی تولیدی را بنا گذاشته و کار می کند پس از مدتی به دلیل ناتوانی در فروش محصولات خود آن را تعطیل می کند. 

رییس اداره فنی و حرفه ای دشتستان با اشاره به این که ما درمرحله آموزش همه تلاش خود را انجام می دهیم از مسوولان امر خواستار ایجاد بازارچه، نمایشگاه و یا تعاونی های خریدی که بتواند فضای مناسبی برای عرضه محصولات تولیدکنندگان داخلی و بومی باشد، شد. 

رییس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: توانمندسازی باید با بازاریابی زنجیره اش کامل شود بویژه برای بانوان و مددجویانی که قادر نیستند درسطح انبوه و کلان تولید داشته باشند تا به تنهایی ازعهده عرضه آن برآیند.

علیرضا هوشیار اضافه کرد: شرط دریافت تسهیلات مشاغل خانگی مهارت است به لحاظ این که فرد بتواند از تسهیلات دریافتی استفاده لازم را برای خودکفایی و اقتصاد خانواده داشته باشد.

وی اضافه کرد: اما درصورتی که فردی تسهیلاتی دریافت کند، رها شود و کارش به سودهی نرسد علاوه بر پرداخت اقساط، مشکلات روانی نیز برای او ببار خواهد آورد.

هوشیار اظهارکرد: درسال گذشته 85 مددجوی این سازمان تسهیلات 50میلیون ریالی در قالب مشاغل خانگی دریافت کرده اند.

وی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری نیز تهسیلات خوداشتغالی برای 270 نفر ابلاغ شده است که بخش عمده آن نیز در زمینه مشاغل خانگی پرداخت خواهد شد.

هوشیار افزود: دستگاه های مرتبط باید با مدیریت فرمانداری فضای مناسب برای حمایت این قشر مولد را مهیا کنند زیرا این کار نه تنها کمک به فرد بلکه کمک به جامعه و پیشگیری از بسیاری از مشکلات است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) دشتستان گفت: فرایند وام خودکفایی و توانمندسازی شامل نیازسنجی، استعدادسنجی، مشاوره و نظارت های هنگام پرداخت و پس از آن است که بازاریابی و حمایت تولیدکننده حلقه مفقوده این فرایند است.

رمضان غلامی افزود: در یکسال گذشته 130مددجوی دشتستانی از تسهیلات 50میلیون ریالی مشاغل خانگی استفاده کرده اند که اگر این افراد بازار عرضه محصولاتشان مهیا باشد و دغدغه فروش نداشته باشند بسیاری از مشکلات اقتصادی خود و خانواده را برطرف خواهند کرد.

وی یادآورشد: بسته های آموزشی برای مددجویان یکی از سرفصل های مهم کاری کمیته امداد است که در برخی موارد تا سقف هشت میلیون ریال نیز برای یک مددجو بصورت بلاعوض کمک هزینه آموزشی پرداحت شده است.

غلامی گفت: می طلبد که همه مسوولان استانی و شهرستانی نمایشگاههایی در سطح استان به مناسبت های مختلف برای عرضه محصولات تولیدی بانوان و سایر تولیدکنندگان ایجاد کنند.

مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری دشتستان گفت: بانوان توانایی و استعداد قابل توجه ای در زمینه اقتصاد خانواده، توسعه پایدار و ارتقای سلامت جامعه دارند.

فرشته مظفری افزود: این قشر به دلیل برخی محدودیت ها نیازمند توجه و حمایت است.

وی اضافه: تلاشها و رایزنی هایی در این زمینه صورت گرفته و فرماندار قول داده که بازارچه فصلی برای نمایش و عرضه کارهای دستی و تولیدات خانگی کارآفرینان دایر شود. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر