چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: دومین همایش "نقش آیت‌الله علم الهدی اهرمی در نهضت مشروطیت ایران" با حضور مسئولان برجسته کشوری برگزار می‌شود.به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام عیسی راستگو صبح یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری دومین همایش "نقش آیت‌الله علم الهدی اهرمی در نهضت مشروطیت ایران" اظهار داشت: آیت‌الله علم الهدی اهرمی نقش بسیار مهمی در قیام‌های مردم جنوب کشور داشته است.وی بر لزوم معرفی آیت‌الله علم الهدی اهرمی به همه مردم ایران تاکید کرد و ادامه داد: همه دستگاه‌ها و ادارات باید همراهی و هماهنگی لازم را در این زمینه داشته باشند.
کد خبر: ۴۴۸۵
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۴

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: دومین همایش "نقش آیت‌الله علم الهدی اهرمی در نهضت مشروطیت ایران" با حضور مسئولان برجسته کشوری برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام عیسی راستگو صبح یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری دومین همایش "نقش آیت‌الله علم الهدی اهرمی در نهضت مشروطیت ایران" اظهار داشت: آیت‌الله علم الهدی اهرمی نقش بسیار مهمی در قیام‌های مردم جنوب کشور داشته است.

وی بر لزوم معرفی آیت‌الله علم الهدی اهرمی به همه مردم ایران تاکید کرد و ادامه داد: همه دستگاه‌ها و ادارات باید همراهی و هماهنگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

امام جمعه اهرم به نقش آیت‌الله علم الهدی اهرمی در نشر دین اسلام اشاره کرد و افزود: این عالم گرانقدر برای توسعه اهداف دینی در سخت ترین شرایط قرار گرفتند و هیچ گاه از اهداف خود دست نکشیدند و استان‌های جنوبی را در پازل مشروطیت قرار دادند و سه ماه حکومت اسلامی را در بوشهر تشکیل دادند.

وی به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله علم‌الهدی اشاره کرد و بیان داشت: ایشان در عین مظلومیت تمام وجود خود را وقف اسلام و ارزش‌های ولایی کرد، کسی که حقا و انصافا باید او را هم‌ردیف و هم‌تراز بزرگانی چون شیخ فضل‌الله نوری قلمداد کنیم.

حجت‌الاسلام راستگو درا دامه به نقش بسیار مهم آیت‌الله علم الهدی اهرمی در نهضت مشروطه اشاره کرد و افزود: آیت‌الله علم‌الهدی که خود شاگرد آخوند خراسانی بوده با هدایت‌های خود توانست نهضت مشروطه در جنوب ایران را هدایت کند.

تاسیس دبیرخانه مفاخر و مشاهیر تنگستان و بنیاد تنگستان‌شناسی

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تنگستان نیز در این نشست اظهار داشت: شهرستان تنگستان نقش بسیار مهمی در تاریخ معاصر کشور داشته است و این موضوع را در حرکت علمای جنوب و همچنین مقابله با استعمارگران ببینیم.

رسول رستمی خواستار تاسیس دبیرخانه مفاخر و مشاهیر شهرستان و بنیاد تنگستان‌شناسی در شهرستان تنگستان شد و ادامه داد: باید زمینه راه‌اندازی مراکز علمی و پژوهشی در شهرستان تنگستان فراهم شود.

وی از تلاش برای برگزاری باشکوه دومین همایش "نقش آیت‌الله علم الهدی اهرمی در نهضت مشروطیت ایران" در اهرم خبر داد و افزود: باید از همه توان و ظرفیت‌ها در این راستا استفاده کنیم تا به اهداف مورد نظر این همایش دست یابیم.

لازم به ذکر است که نخستین همایش "نقش ایت الله علم الهدی اهرمی در نهضت مشروطیت ایران" سال 91 با حضور دکتر ولایتی و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی در اهرم برگزار شده بود.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر