سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
پرداخت حق‌مسکن کارکنان علوم پزشکی بوشهر در هاله‌ای از ابهام/ مشکلات ناشی از بی‌پولی استبوشهر - خبرگزاری مهر: حق مسکن یکی از حقوق بسیار مهم کارکنان است که هر سازمان موظف به پرداخت این حق است ولی کارمندان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طی دو سال اخیر حق مسکن خود را دریافت نکرده‌اند که از این بابت ابراز نارضایتی کرده و امیدوارند که دانشگاه نسبت به پرداخت آن اقدامات لازم را انجام دهد.به گزارش خبرنگار مهر، شاید اکثر مردم فکر کنند کارمندان علوم پزشکی در عوض کار خود که معالجه کردن بیماران است، حقوق بالایی دریافت کرده و دیگر دغدغه‌ای از نظر مالی نخواهند داشت؛ حتی اگر خیلی زود بازنشسته شوند.
کد خبر: ۴۵۱۹
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷

پرداخت حق‌مسکن کارکنان علوم پزشکی بوشهر در هاله‌ای از ابهام/ مشکلات ناشی از بی‌پولی است
بوشهر - خبرگزاری مهر: حق مسکن یکی از حقوق بسیار مهم کارکنان است که هر سازمان موظف به پرداخت این حق است ولی کارمندان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طی دو سال اخیر حق مسکن خود را دریافت نکرده‌اند که از این بابت ابراز نارضایتی کرده و امیدوارند که دانشگاه نسبت به پرداخت آن اقدامات لازم را انجام دهد.
به گزارش خبرنگار مهر، شاید اکثر مردم فکر کنند کارمندان علوم پزشکی در عوض کار خود که معالجه کردن بیماران است، حقوق بالایی دریافت کرده و دیگر دغدغه‌ای از نظر مالی نخواهند داشت؛ حتی اگر خیلی زود بازنشسته شوند.

روزانه هزاران بیمار به پزشک مراجعه کرده و خیلی از این بیماران در بیمارستان‌های استان بستری می شوند. اکثر مراجعه کنندگان ظاهر قضیه را می‌بینند چرا که دغدغه شان فقط روبه‌راه شدن حال بیمارشان بوده و درگیریشان اجازه نمی‌دهد حتی لحظه‌ای کوتاه به حق و حقوق کارمندان بخش درمان فکر کنند.

چند سالی می شد که بحث داغ حق مسکن کارکنان علوم پزشکی سوژه محافل شده بود و همه از اعتصاب کارکنان این دانشگاه صحبت می کردند.

حق مسکن ما دو سال است که پرداخت نشده است

در شهرستان های استان تاکنون چندین بار پرستاران و دیگر کارکنان به علت پرداخت نشدن به موقع حقشان دست به اعتصاب زده‌اند که متاسفانه این مهم نشانه خوبی برای بوشهر و به‌ویژه بخش پزشکی این استان نخواهد بود.

یکی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به خبرنگار مهر گفت: طبق قانون در چند ساله اخیر سهم مجردها 60 هزار تومان ماهانه و متاهل‌ها 80 هزار تومان بابت حق مسکن بوده که این قیمت در سال جدید برای هر دو قشر یکسان شده است.

وی با انتقاد از عدم پرداخت این حق به کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، ادامه داد: طی دو سال اخیر هیچ پولی بابت حق مسکن به کارمندان این دانشگاه پرداخت نشده و بدهی این دانشگاه به کارکنان این حوزه رو به افزایش است.

فقط 3 ماه حق مسکن دریافت کرده‌ایم

یکی دیگر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هیچ وقت حق مسکن به صورت ماهیانه به ما پرداخت نمی شد بلکه سالیانه این مبلغ به حساب ما واریز می شد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: خیلی از کارمندان که برای هزینه های دیگر زندگیشان روی این پول حساب کرده بودند از این پول استفاده می‌کردند ولی این پول مدت‌ها است که پرداخت نمی‌شود.

وی ادامه داد: به مدت دوسال هیچ پولی از این قسمت نگرفته ایم تا اینکه دکتر رییسی به سمت ریاست دانشگاه انتخاب شد و اکنون به مدت سه ماه است که این مورد به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود اما هنوز بدهی‌های سال‌های قبل پرداخت نشده است.

دانشگاه را در شرایط بدی تحویل گرفتم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت این دانشگاه و پرداخت حق مسکن اشاره کرد و گفت: تنها دلیل پرداخت نشدن حق مسکن و گاهی حق‌های دیگر کارمندان از بی پولی دانشگاه نشات می‌گیرد.

دکتر علیرضا رئیسی با بیان اینکه بدهی در دانشگاه بسیار زیاد است تصریح کرد: با توجه به بالا بودن بدهی سال‌های گذشته در دانشگاه و تحویل گرفت اینجا در شرایط بسیار بد، باز هم بدهی سال قبل را یک‌جا پرداخت کردیم.

وی از تلاش برای پرداخت حق مسکن کارکنان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به این مشکل قرار است از امسال ماهیانه حق مسکن کارکنان علوم پزشکی به حسابشان واریز شده تا بدهی انباشته نشود.

رئیسی اظهار داشت: زمانی که اینجا را تحویل گرفتم متاسفانه کارانه، اضافه کار، حقوق پزشک، پرستار و...منظم پرداخت نشده و این مشکلات به بدهی دانشگاه افزوده است.

کاش مدیران اسبق حق و حقوق‌ها را معقولانه‌تر در نظر می‌گرفتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه ورودی و خروجی دانشگاه با هم همخوانی ندارد، ادامه داد: تمامی حق و حقوق‌هایمان وابسته به درآمدهای بیمارستان‌هایمان است و قانونا باید با توجه به هر درآمدی که بیمارستان دارد حق ها را پرداخت کنیم.

وی بیان داشت: پرداخت بیمه‌ها به موقع نبوده و در این چند ماه اخیر روند رو به رشدی در زمینه پرداخت پیدا کرده ولی متاسفانه این‌قدر درآمد نداریم که بخواهیم تمام حق و حقوق ها را یک جا پرداخت کنیم لذا تصمیم گرفته شد ماهیانه پرداخت شود.

رئیسی اضافه کرد: کاش مدیران اسبق حق و حقوق ها را معقولانه تر در نظر گرفته تا بتوانند حق و حقوق کارمندان را به موقع پرداخت کنند و اکنون برای ما نیز مشکلی ایجاد نمی کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: باید روند حقوق دهی به گونه ای پیش رود که حداقل ما بدهی برای نسل آینده نگذاریم چرا که اینگونه خیلی بهتر از این است که چیزی پرداخت نشود.

وی اظهار داشت: حقوق، اضافه کاری، کارانه، حق لباس، مسکن و ... را نسبت به بدهی یک ساله در یک روز پرداخت کرده‌ایم و هم چنین حق بازنشستگان را که دو سال پرداخت نشده بود پرداخت کردیم.

سالانه 250 میلیون تومان بابت هر تخت خالی در بیمارستان‌ها دور می‌ریزیم

رئیسی در خصوص بدهی به وجود آمده و پرداخت نشدن حق کارمندان تصریح کرد: پروژه های زیادی در این چند سال اخیر انجام شده که بابت اینها تعهداتی به وجود آمده که یا پرداخت نشده یا خیلی کم پرداخت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: بابت تخت های خالی بیمارستان ها باید سالانه هفت میلیارد تومان دور بریزیم چرا که هزینه نگهداری هر تخت خالی 250 میلیون تومان است.

رئیسی ادامه داد: ما باید پروژه هایی را در دستور کار داشته باشیم که بتوانیم سود ببریم اما متاسفانه گذشتگان ما جز بدهی برای این پروژه ها و دانشگاه هیچ سرمایه دیگری به یادگار نگذاشته اند.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال با روندی که در پیش گرفته‌ایم امید داریم بتوانیم با پرداخت ماهانه حق و حقوق کارکنان، این مشکل را حل کرده تا کارکنان زحمتکش علوم پزشکی دیگردغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر