جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۳۳۸
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۳

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: در سال زراعی جاری 11هزار و 123 تن محصول از سطح سه هزارو 218 هکتار مزرعه کشت گندم بذری در این استان تولید شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، خسرو عمرانی روز دوشنبه درجمع خبرنگاران افزود: دراین ارتباط شرکت‌های تولید کننده بذر گندم در استان بوشهر، مهر ماه پارسال با کشاورزان بذرکار قرارداد بستند و در زمان کاشت و داشت با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر نظارت بر مزارع به صورت کامل انجام گرفت. 

وی اضافه کرد: از این مزارع 9 هزار و 352 تن بذر طبقه گواهی شده، یکهزار و 643 تن طبقه مادری و 127 تن طبقه پرورشی 3 تولید شد.

عمرانی ادامه داد: بذرهای تولید شده مهرماه پس از بوجاری و ضدعفونی برای تحویل به کشاورزان براساس سطح زیرکشت و سهمیه‌های تعیین شده شهرستان‌ها، در اختیار عوامل توزیع استان بوشهر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پاییز سال گذشته در 75 هزار و 500 هکتار از مزارع استان بوشهر گندم کاشته شد که بارش دیرهنگام و کاهش آن، باعث شد محصول بیش از 67 درصد این مزارع از بین برود.

عمرانی اظهار داشت: به همین علت کشاورزان در بهار امسال توانستند فقط 16 هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل دهند که این میزان 42 درصد کمتر از سال زراعی 96-95 است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر