سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۳۴۷
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: بذر گندم مورد نیاز کشاورزان استان برای سال 97-98 تامین شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، خسرو عمرانی افزود: شرکت‌های تولید کننده بذر استان، مهر پارسال با کشاورزانی که مزارع تولید بذر دارند قرارداد بستند و بیش از 3218 هکتار از مزارع بذر کاشته شد.

وی ادامه داد: در زمان کاشت و داشت با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نظارت بر مزارع به صورت کامل انجام گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: از مزارع یاد شده بیش از یازده هزار و 123 تن بذر تولید شد که از این میزان بیش از 9 هزار و 352 تن بذر طبقه گواهی شده، 1643 تن طبقه مادری و 127 تن طبقه پرورشی 3 هستند.

عمرانی گفت: بذرهای تولید شده مهرماه پس از بوجاری و ضدعفونی بر اساس سطوح زیر کشت و سهمیه‌های تعیین شده شهرستان‌ها، در اختیار عوامل توزیع استان برای تحویل به کشاورزان قرار می‌گیرد.

پاییز سال گذشته در 75 هزار و 500 هکتار از مزارع استان بوشهر گندم کاشته شد که بارش دیرهنگام و کاهش آن، باعث شد محصول بیش از 67 درصد مزارع از بین برود. به همین علت  کشاورزان در بهار امسال توانستند فقط 16 هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل دهند که این میزان 42 درصد کمتر از سال زراعی 96-95 گذشته بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر